Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
02 września 2012

PZL-Świdnik, spółka z grupy AgustaWestland, prezentuje podczas MSPO dwusilnikowy wojskowy śmigłowiec AW149. Jest to pierwsza publiczna prezentacja śmigłowca w Polsce po zamkniętych pokazach, które odbyły w kwietniu br.

AW149 jest najmłodszym konstrukcyjnie śmigłowcem, który ubiega się o zwycięstwo w rozpoczętym formalnie pod koniec marca przetargu polskich sił zbrojnych na 26 śmigłowców wielozadaniowych. Mają one prezentować kilka typów, od transportowych, po SAR i ZOP / Zdjęcie: AgustaWestland

AW149 to powiększona i unowocześniona odmiana AW139, dedykowana dla odbiorców wojskowych. Prace nad konstrukcją zainicjowano w połowie ubiegłej dekady, a dużą rolę w jej tworzeniu odgrywa PZL Świdnik. W 2009 odbył się oblot prototypu. Obecnie trwają intensywne próby 4 prototypów (i jednego do badań naziemnych), a kwalifikacja planowana jest na połowę 2013.

AW149 jest najmłodszym konstrukcyjnie śmigłowcem, który ubiega się o zwycięstwo w rozpoczętym formalnie pod koniec marca przetargu polskich sił zbrojnych na 26 śmigłowców wielozadaniowych. Mają one prezentować kilka typów, od transportowych, po SAR i ZOP.

Włosi – obok niemal pewnego montażu w Polsce – oferują także przystosowanie produktu do wymagań przyszłego użytkownika. W tym celu PZL Świdnik podpisał z kilkoma wiodącymi polskimi przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi porozumienia w celu wspierania w przyszłości potencjalnej, dedykowanej konfiguracji AW149 oraz innych istotnych projektów.

Śmigłowiec jest wyposażony w pełni cyfrowy system awioniki, charakteryzujący się otwartą architekturą, w pełni zintegrowane wyposażenie misyjne, nowoczesny glass cockpit kompatybilny z goglami NVG oraz czteroosiowy autopilot. AW149 został zaprojektowany do realizacji operacji na współczesnym polu walki. W zależności od potrzeb klienta, może być wyposażony w odpowiednie wyposażenie misyjne i awioniczne. W kabinie śmigłowca o powierzchni 11,6 m3 można przewozić 18 żołnierzy. AW149 zapewnia realizację szerokiego zakresu misji, w tym operacji wsparcia pola walki, transportu taktycznego oddziałów i materiałów, misji SAR/CSAR, MEDEVAC/CASEVAC, dowództwa i kontroli, wsparcia misji pokojowych oraz ochrony ludności.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.