Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
03 września 2014

Na MSPO podpisano umowę konsorcjum dalszej modernizacji powstających w tarnowskich Zakładach Mechanicznych przeciwlotniczych morskich zestawów artyleryjsko-rakietowego do zdalnie sterowanego wariantu Wróbel III.

Podpisanie umowy konsorcjum w sprawie modernizacji używanych przez Marynarkę Wojenną morskich zestawów artyleryjsko-rakietowych do standardu Wróbel III  

Konsorcjum zawiązały Zakłady Mechaniczne Tarnów, Wojskowa Akademia Techniczna, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej oraz PCO. Przedsiębiorstwa te mają możliwość produkcji nowych armat na bazie istniejących technologii. Sprzęt może być wyposażony w stabilizowane głowice optyczne i układ rozpoznawania swój-obcy. Ponadto mogą być w nim zastosowane rozwiązania zmniejszające widzialność optyczną, termowizyną i elektromagnetyczną.

W nowej wersji Wróbla mają być użyte rozwiązania opracowane w ZMT, jak pokładowa centralna jednostka sterująca Dyga czy jednostka kontroli bezpieczeństwa. W ich przygotowaniu pomaga rozwijane prężnie Centrum Badawczo-Rozwojowe Zakładów Mechanicznych

W sumie dla Marynarki Wojennej od lat 1970. wyprodukowano w Tarnowie ponad dziewięćdziesiąt 23-mm morskich zestawów przeciwlotniczych Wróbel. Wyposażono je w napędy hydrauliczne. Zestawy Wróbel II dostarczane od 1984 miały powiększone magazyny amunicji, chłodzenie luf płynem i stolik startowy do mocowania wyrzutni rakiet przeciwlotniczych. Ich zasięg wynosił do 2000 m.

Przyszły Wróbel III ma być w pełni zdalnie sterowany, a ponadto wyposażony w zapasowe stanowisko kierowania awaryjnego, usytuowane na pokładzie i sprzężone ze stanowiskiem ogniowym oraz mieć możliwość automatycznego naprowadzania na cel poprzez łącze światłowodowe / Zdjęcia i rysunki: ZMT

W związku z rosnącymi wymaganiami pola walki powstała koncepcja poprawy skuteczności ogniowej i wydłużenia zasięgu artyleryjskiego do 2500 m, a przy wykorzystaniu pocisków rakietowych nawet do 5500 m. Takie właśnie są założenia modernizacji dotychczasowych zestawów podczas remontów.

Przyszły Wróbel III ma być w pełni zdalnie sterowany, a ponadto wyposażony w zapasowe stanowisko kierowania awaryjnego, usytuowane na pokładzie i sprzężone ze stanowiskiem ogniowym oraz mieć możliwość automatycznego naprowadzania na cel poprzez łącze światłowodowe. W nowej wersji mają być użyte rozwiązania opracowane w ZMT, jak pokładowa centralna jednostka sterująca Dyga czy jednostka kontroli bezpieczeństwa. W ich przygotowaniu pomaga rozwijane prężnie Centrum Badawczo-Rozwojowe Zakładów Mechanicznych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.