Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
02 września 2015

Niemiecki koncern Krauss-Maffei Wegmann, tradycyjnie już promuje czołg Leopard 2 w najnowszej wersji A7 i zachęca polskiego użytkownika do modernizacji posiadanych wozów modeli A4 i A5 do tego właśnie standardu.Czołg Leopard 2 na stoisku KMW prezentowany był z pokryciami multispektralnymi Baracuda

Dwa podstawowe elementy proponowane Polsce to modernizacja opancerzenia wieży (związana z przebudową) oraz wyposażenie wozu w nowy peryskop/celownik dowódcy Peri R17A2, taki sam, jak w wozach wersji A5 używanych przez Polskę, jednak wyposażony w najnowsza kamerę termowizyjną Attica.

Przyrząd obserwacyjny kierowcy składa się z niechłodzonej kamery termowizyjnej i wzmacniacza światła szczątkowego. Obraz z obu urządzeń jest nakładany cyfrowo na siebie, co daje kierowcy lepsze warunki obserwacji otoczenia
Prezentowany wóz jest wyposażony w nowe elementy interfejsu człowiek-maszyna dla załogi wieży wozu oraz zmodernizowane podwozie. Uczestniczył w testach w Katarze i jest wyposażony w pomocniczy generator (APU) oraz wzmocnioną klimatyzację dla załogi i bloków elektroniki.

Oczy Leoparda 2A7, czyli przyrządy obserwacyjne/celowniki działonowego EMES 15 (bliżej) i dowódcy PERI R17A2 (w tle)
Oprócz Leoparda 2A7, KMW proponuje polskim siłom zbrojnym mosty towarzyszące Legwan. Rozwiązanie te zostało wdrożone przez użytkowników w USA, Norwegii, Belgii, Chile, Grecji, Finlandii, Malezji i Hiszpanii na podwoziach czołgów M1 Abrams, Leopard 1, Leopard 2, M60 i M47 i PT-91. Polski użytkownik mógłby zakupić mosty na bazie czołgów Leopard 2 (np. w celu unifikacji nośnika z najnowszymi czołgami podstawowymi lub wybrać bardziej ekonomiczną opcję wykorzystania wycofywanych czołgów T-72 (niedawne przejęcie Leopardów 2A5 pozwoli na wycofanie 2 batalionów czyli ok. stu czołgów tego typu).


Najnowsza wersja aluminiowego, dwuczłonowego mostu została certyfikowana do pracy z obciążeniem MLC 80 dla pojazdów gąsiennicowych, co daje odpowiedni zapas nośności, by most mógł obsługiwać zarówno współczesne, jak i przyszłe wozy bojowe używane w Polsce.

Model mostu Legwan osadzony na podwoziu czołgu Leopard 2 / Zdjęcia: Paweł Malicki
Propozycją, która również może być interesująca dla polskiego użytkownika, jest lekki, jednoczęściowy most Gecko osadzony na nośniku kołowego transportera opancerzonego 8x8 Patria AMV (pierwowzoru Rosomaka). Most ma długość 40 m i może zostać obciążony według MLC 40, co zapewnia mu wystarczającą nośność, by móc przeprawiać pojazdy znajdujące się w wyposażeniu średnich jednostek, takich jak polskie oddziały używające KTO Rosomak.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.