Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
02 września 2015

Cobham oferuje polskim służbom mundurowym szkolenie pilotów, operatorów wyposażenia i inżynierów, od podstaw aż do najbardziej skomplikowanych misji. Z usług przedsiębiorstwa korzystają kursanci Szkoły Pilotów Śmigłowcowych Ministerstwa Obrony W. Brytanii, która szkoli lotników dla potrzeb wojsk lądowych, wojsk lotniczych i marynarki wojennej.Zdjęcie: Cobham

Specjaliści z Cobham są w stanie zaprojektować, opracować i dostarczyć dowolny program szkoleniowy, jaki zażyczy sobie odbiorca. Przedsiębiorstwo ma ponad dekadę doświadczenia w szkoleniu pilotów śmigłowcowych. Wszyscy instruktorzy są byłymi wojskowymi i mają uprawnienia nadane przez brytyjski resort obrony.

Kadra składa się z doświadczonych instruktorów latających wcześniej śmigłowcami ratownictwa medycznego, poszukiwawczo-ratowniczymi, morskimi, uderzeniowymi i sił specjalnych na całym świecie. Współpracując z klientem, są oni w stanie zarekomendować rodzaj kursu szkoleniowego lub dostosować jego przebieg do indywidualnych potrzeb.

Najlepszym przykładem takiego rozwiązania jest szkolenie ratowników straży wybrzeża na karaibskich wyspach, wchodzących w skład Królestwa Niderlandów. Cobham dostarczył im śmigłowce AW139, które służą do patrolowania wód terytorialnych i łowisk, kontroli granic i wykrywania skażenia środowiska. Na mocy 10-letniego kontraktu Cobham nie tylko zmodyfikował śmigłowce zgodnie z potrzebami klienta, ale także zapewnia mu dostępność pilotów, wsparcie logistyczne, obsługę techniczną oraz realizuje szkolenie załóg lotniczych.

Z kolei na Curacao śmigłowce AW139 dostarczone przez Cobham wykonują zadania poszukiwawczo-ratownicze, misje porządku publicznego, zwalczają przemyt narkotyków i strzegą granic państwa. Z kolei w Kenii i Brunei Belle 412 służą do ewakuacji medycznej, poszukiwań i ratownictwa oraz transportu osób. Podobnie rzecz ma się na Cyprze, gdzie Belle 412EP używane są do misji poszukiwawczo-ratowniczych, ewakuacji medycznej, zwalczania pożarów, obserwacji, transportu osób oraz przewozu ładunków na zawiesiu podkadłubowym.

Brytyjskie przedsiębiorstwo przeszkoliło już pilotów i techników policyjnego Bella 412. Obecnie oferuje partnerstwo publiczno-prywatne dotyczące wykupu godzin lotów na rzecz lotnictwa tej formacji. Faktem jest bowiem, że w najbliższych latach utraci ono większość posiadanych obecnie wiropłatów, ze względu na wyczerpywanie się resursów. Tę samą metodę można zastosować w przypadku części śmigłowców wojskowych wykorzystywanych do szkolenia (ze względu na konieczność wycofania Mi-2), powielając brytyjskie rozwiązania.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.