Przedsiębiorstwo Autobox, będące częścią Grupy Zasada, prezentuje drugi etap modernizacji ciężarówek Star 266 do wersji 266M2. Spółka jest tradycyjnym dostawcą zmodernizowanych wozów, których wymiana na nowe typy – z racji specyficznych zadań wykonywanych w polskim wojsku (zwykle są to wozy z zabudową specjalistyczną) – nie jest ekonomicznie uzasadniona.
Modernizacji nośnika zwykle towarzyszy modernizacja lub remont zabudowy wozu. Autobox podkreśla, że w br. dostarczy 400. zmodernizowaną ciężarówkę Star.
Pierwszy etap modernizacji obejmował przebudowę kabiny załogi (z oryginalnej konstrukcji pozostało ok 10%), która obejmuje możliwość odchylenia kabiny, a także wymianę większości wyposażenia, co podnosi jej walory użytkowe. Nowy jest również napęd ciężarówki. Obecnie są stosowane silniki Iveco F4AE0481, wraz z nową skrzynią biegów Eaton. Pozostawiony jest za to regenerowany, bardzo dobry układ jezdny ciężarówki, skrzynka rozdzielcza, wały, mosty i układ zawieszenia.
Na tegorocznych targach MSPO prezentowana jest ciężarówka z wymienioną kabiną, pierwotnie używaną przez MAN (zbliżona do kabin ciężarówek Star 944 i Star 266M), a obecnie produkowana w Chinach. Okablowanie kabiny, podobnie jak inne elementy modernizacji wozu, są zgodne z wcześniej opracowanym standardem dla modernizacji made in Autobox.
Inną ciekawostką jest ciężarówka SAS wykonana przez Autobox w oparciu o komponenty producentów chińskich. Jest to propozycja przygotowana na rynek eksportowy, dla ściśle określonego, ale nieujawnionego odbiorcy. Dzięki nawiązaniu współpracy z dostawcami komponentów możliwe jest przygotowanie praktycznie dowolnej konfiguracji wozu, zgodnie z wymaganiami zamawiającego.