Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
08 września 2016

Podczas MSPO 2016 Boeing zaprezentował ofertę sprzedaży Polsce śmigłowców AH-64E i H-47, proponowanych odpowiednio w programie Kruk i śmigłowca o dużym udźwigu.

Na tegorocznym MSPO Boeing prezentował na ekspozycji zewnętrznej śmigłowiec AH-64D z 1st Battalion, 3rd Aviation Regiment, 12th Combat Aviation Brigade US Army, stacjonującego w Katterbach, w Niemczech. Śmigłowiec ten wylatał ponad 6000 h, w tym 2000 h w misjach bojowych / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Apache jest najlepszym rozwiązaniem dla Polski z punktu widzenia ekonomii i możliwości obrony państwa – powiedział Jessie Farrington, zarządzający światową promocją i sprzedażą śmigłowców Apache w Boeingu.

Do 30 lipca br. Boeing dostarczył ponad 152 śmigłowce AH-64E dla rządu Stanów Zjednoczonych i 105 dla innych odbiorców. Amerykańskie AH-64E wylatały łącznie 64 452 h, w tym 28 769 h nalotu bojowego.

Nasza prezentacja wychodzi naprzeciw polskim potrzebom w zakresie śmigłowców o dużym udźwigu – powiedział Rich Meanor, odpowiedzialny za marketing śmigłowców H-47. Na całym świecie lata łącznie 850 śmigłowców CH-47, 45% z nich poza lotnictwem USA. US Army określiła swoje dalsze potrzeby na 473 śmigłowce tego typu, 218 będzie zbudowanych od podstaw, a 255 wyremontowanych i zmodernizowanych. Obecnie Boeing realizuje kontrakt na wersję Block II, obejmujący opracowanie nowych kompozytowych łopat wirników oraz nowego systemu załadunku i wyładunku.

Boeing chce zaoferować Polsce śmigłowce CH-47F za pośrednictwem programu FMS lub w bezpośredniej sprzedaży komercyjnej, a także CH-47F Extended Range w bezpośredniej sprzedaży komercyjnej, ponieważ ta wersja nie jest używana przez US Army.

Naszą intencją jest współpracować z polskimi przedsiębiorstwami w celu zwiększenia potencjału polskich sił zbrojnych, od opracowania i rozwoju odmiany śmigłowca, przez produkcję, na dostarczeniu kończąc – podkreślił Gene Cunningham, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży programów obronnych. Od pisemnego potwierdzenia porozumienia do dostarczenia pierwszego śmigłowca upływa 32 do 36 miesięcy – dodaje Cunningham. – Oczywiście zależnie od tego, jak szybko rządy USA i Polski będą pracować nad procesem sprzedaży śmigłowców [AH-64E]. Może to potrwać dłużej, jeżeli Polska wybierze jakąś nietypową konfigurację śmigłowca.

Jest prawie bez znaczenia, którą ścieżkę pozyskania śmigłowców wybierze Polska. Program FMS oznacza większą współpracę z rządem USA, a sprzedaż komercyjna bliższą współpracę przemysłową. Boeing oferuje także współpracę w zakresie innych wyrobów, także cywilnych, a polski przemysł może stać się elementem lotniczego ekosystemu – dodał Cunningham.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.