Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Autor: Paweł Kłosiński

17 czerwca br., w sali im. prof. Tadeusza Sołtyka, w gmachu głównym Instytutu Lotnictwa, wygłoszony został referat inaugurujący VIII Krajowe Forum Wiropłatowe. Konferencja ta jest, między innymi, okazją do spotkania się osób zainteresowanych szerokim spektrum tematyki wiropłatowej.

Model poglądowy wiatrakowca I-28 / Zdjęcia: Paweł Kłosiński

Gdy, po wysłuchaniu słowa wstępnego, przedstawiony został program sesji naukowych wraz z podziałem na sale, w których omawiane będą poszczególne zagadnienia i okazało się, że w sali głównej omawiane będą tematy związane z projektem wiatrakowca, miałem przez moment wrażenie, iż znajduję się na pokładzie tonącego okrętu. Około 70% zebranych osób zerwało się z miejsc i najoględniej mówiąc, w tempie przyspieszonym opuściło salę. Nie ukrywam, że przez moment i mną targały sprzeczne emocje, wszak czysta tematyka śmigłowcowa jest moim największym konikiem. Zwyciężyła jednak ciekawość. Od pewnego czasu wszak stykam się bezpośrednio z wiatrakowcami. Zaanonsowanie więc, że tak poważna instytucja, jak Instytut Lotnictwa rozpoczęła prace nad stworzeniem podwalin pod powstanie rodzimej konstrukcji autożyra, wydało mi się argumentem przemawiającym za wykorzystaniem okazji do zapoznania się z nowym projektem ILot. Trudno, raz kozie śmierć.

Muszę przyznać, że założenia koncepcyjne projektu, oznaczonego symbolem I-28, robią duże wrażenie. Po zapoznaniu się z zarysem i prezentowanymi szczegółami projektu: Technologia wdrożenia do praktyki gospodarczej nowego typu wiropłatowego statku powietrznego, musiałem nieco ochłonąć.


Skrzydlata Polska - 10/2011
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.