Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Autor: Remigiusz Wilk

Od 30 marca do 1 kwietnia w centrum targowo-konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu odbywały się III Międzynarodowe Targi Łowieckie EXPOHunting. Jest to świeża, ale bardzo dynamicznie rozwijająca się impreza na polskim rynku. Trzecia edycja targów, która przyciągnęła 6,23 tys. osób potwierdziła, że EXPOHunting na stałe wpisał się w listę miejsc, które miłośnikowi strzelectwa po prostu odwiedzić wypada.

Widok na III Międzynarodowe Targi Myśliwskie EXPOHubertus z lotu ptaka z okazałego, piętrowego stoiska Hubertech, na którym można było zapoznać się z najnowszym sprzętem optycznym produkowanym przez Minoltę / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Warto przypomnieć, że pierwsza impreza miała miejsce w 2010 i zachęciła 53 wystawców i 3 tys. odwiedzających. Na tegorocznych targach pojawiło się już 130 podmiotów z 8 państw, a odwiedziło ją ponad dwa razy więcej osób. Znacznie wzrosła również powierzchnia na której umieszczono stoiska z 379 do 2136 m2. W 2012 wprowadzono też podział na strefy, w pierwszej ulokowano czołowych wystawców broni i amunicji, w drugiej zgrupowano prezentujących optykę, odzież i obuwie, a w trzeciej artykuły i akcesoria przydatnych dla myśliwych, w tym biur polowań.

Sosnowiec odwiedził Christer Salomonsson promujący nowy celownik kolimatorowy dla myśliwych Redring (widoczny na strzelbie). To były hokeista, a obecnie strzelec sportowy i wyczynowy, przygotowujący się do Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie w strzelaniu do rzutków. Salomonsson niedługo ma zjawić się w Polsce ze swoją ruchomą szkołą strzelecką na ciężarówce / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

W Sosnowcu pojawili się najwięksi gracze na polskim rynku m.in. Kaliber, Kolba, Knieja, M. K. Szuster, Hubertus Pro Hunting i Hubertech. Na miejscu nie zaprezentowano spektakularnych nowości z dziedziny broni strzeleckiej czy wyposażenia, ale i nie jest to impreza o takim charakterze. Targi łowieckie, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczone są dla klientów indywidualnych. Mają na nich okazję po raz pierwszy zobaczyć, dotknąć, przetestować i sprawdzić, a przede wszystkim kupić wszystko to, o czym wcześniej czytali w relacjach z SHOT Show czy europejskiej IWA.

Jedno z najciekawiej zaplanowanych małych stoisk na EXPOHubertus, grupujące trzy małe przedsiębiorstwa: Janczewski Olsztyn, Sanders i laserowytrening.com. Pierwsze to rodzinny sklep i zakład rusznikarski, który w Sosnowcu prezentował wykonywane na zamówienie karabiny myśliwskie i wyczynowe. Sanders to producent akcesoriów strzeleckich m.in. statywów, mat, wyciorów, poziomic i pras. Ostatniej firmy nie trzeba przedstawiać, jej kalkulator balistyczny i trenażer strzelecki był opisywany w BiA / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

EXPOHunting miał też program wydarzeń towarzyszących, wśród których znalazły się: wykłady z podstaw elaboracji amunicji, pokazy ptaków drapieżnych i psów myśliwskich, wabienia jeleni i mody myśliwskiej, prezentacje egzotycznych trofeów Stowarzyszenia Klubu Safari, koncerty sygnalistów oraz degustacje i pokazy kuchni myśliwskiej. Odwiedzający mogli przetestować część oferowanych produktów na jednej z dwóch strzelnic laserowych, jednej łukowej i jednej pneumatycznej. Co ciekawe, na targach pojawiły się stoiska wszystkich krajowych magazynów strzeleckich i myśliwskich, a jedno z pism wybrało Sosnowiec jako miejsce swojego debiutu. (ciąg dalszy w numerze)


Broń i Amunicja - 02/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.