Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy przemiennopłat Bella

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 11 kwietnia 2013

Bell zaprezentował koncepcję nowego przemiennopłata, oznaczonego jako V-280 Valor. Jest to propozycja w konkursie na nowy wiropłat dla US Army.V-280 Valor w wersji transportowej / Rysunek: Bell Helicopter

Premiera miała miejsce w trakcie konwencji Army Aviation Association of America (AAAA), odbywającej się obecnie w Fort Worth. V-280 Valor jest jednym z projektów demonstratorów nowych śmigłowców wielozadaniowych i uderzeniowych (Nowy śmigłowiec na bazie X2, 2013-03-01). US Army zamierza nabyć aż 4 tys. nowych wiropłatów, które zastąpią w służbie UH-60 po 2030, a w dalszej przyszłości AH-64 (Pierwsze AH-64E w służbie, 2013-03-15).

Konstrukcja Bella nazwana jest przemiennopłatem 3. generacji. Wyróżnia się ona usterzeniem motylkowym i całkowicie kompozytową strukturą płatowca ze stałym skrzydłem, dużymi przesuwnymi drzwiami bocznymi o szerokości 1,8 m i chowanym podwoziem. Maksymalna masa startowa wynosić ma ok. 13 680 kg.

W odróżnieniu od rozwiązania zastosowanego w V-22 Osprey, gondola śmigłowirnika V-280 jest podzielona na dwie części. Nieruchoma mieści w sobie silnik, natomiast ruchoma zmienia położenie razem z piastą i łopatami. Potrójny układ sterowania lotem fly-by-wire ma być zapożyczony ze śmigłowca Bell 525 Relentless (Niepowodzenie Bella 525R, 2012-08-11).

W wersji transportowej Valor ma być zdolny do rozwinięcia prędkości ok. 520 km/h i przewiezienia 11 żołnierzy. Załogę stanowić ma 2 pilotów i 2 techników. Obliczeniowy promień działania to ponad 460 km. Zasięg do przebazowania wynosić ma 3900 km.   

Wersja uderzeniowa ma przenosić uzbrojenie w komorach we wnętrzu kadłuba i na podwieszeniach zewnętrznych. Oblot prototypu V-280 zaplanowano w 2017 lub nieco wcześniej.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.