Boeing poinformował o zakończeniu prób w locie demonstratora X-48C.
Ostatni lot X-48C, będącego demonstratorem samolotu ze skrzydłem rozmytym (Blended Wing Body) został wykonany 9 kwietnia. W trakcie 8 miesięcy badań na terenie ośrodka NASA Dryden Flight Research Center, w bazie lotniczej Edwards przeprowadzono 30 lotów (Oblot X-48C, 2012-08-08).
Zwykle każdy z nich trwał ok. 30 minut. Demonstrator wzbijał się na wysokość ok. 3050 m i rozwijał prędkość ok. 225 km/h.
X-48C jest zmodyfikowaną wersją X-48B, który w okresie 2007-2010 wykonał 92 loty w Edwards (Drugi etap prób X-48B, 2008-05-25). Różni się od niego zespołem napędowym, złożonym z dwóch, zamiast trzech silników, nieco dłuższym kadłubem i innym zabudowaniem wingletów.
Według oficjalnego oświadczenia Boeinga próby X-48C wykazały, że samolot ze skrzydłem rozmytym zużywa znacznie mniej paliwa i emituje niższy poziom hałasu w porównaniu z samolotem mającym klasyczną konfigurację aerodynamiczną. Co więcej, sterowność i stateczność obydwu konstrukcji jest taka sama podczas startu, lądowania i innych etapów lotu z małą prędkością.
Zdaniem specjalistów Boeinga za 15-20 lat samoloty ze skrzydłem rozmytym wejdą do powszechnego użytku jako wojskowe tankowce i transportowce.