Wojska lotnicze Wielkiej Brytanii odebrały dwa transportowe BAe146C Mk3, zamówione w ramach pilnej potrzeby operacyjnej.
Przebudową samolotów pasażerskich BAe146-200 do wersji Quick Change, umożliwiającej szybką zmianę konfiguracji na wojskowy transportowiec taktyczny zajęło się BAE Systems. Koszt prac wyniósł 15,5 mln GBP.
Prace zostały zlecone przez brytyjskie resort obrony w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, mającej na celu zwiększenie floty transportowców niezbędnych do wycofania wojsk z Afganistanu (Szybkie wycofywanie Brytyjczyków z Afganistanu, 2012-12-20).
BAE Systems odpowiadało za zaprojektowanie, dostawę i zabudowanie wyposażenia w samolotach oraz zarządzanie łańcuchem dostaw i procesem przebudowy. Prace wykonano w zakładach Hawker Beechcraft Services.
Samoloty zostały wyposażone w układy samoobrony, urządzenia identyfikacyjne swój-obcy (IFF), radiostacje HF i UHF oraz urządzenia do łączności satelitarnej. Kabina załogi została opancerzona. Oprócz tego zabudowano także instalację wypełniania zbiorników paliwa gazem obojętnym i nowe instalacje klimatyzacji i przeciwpożarową (tylko w przedziale bagażowym).
BAe146C Mk3, jak oznaczono typ w Royal Air Force, mieści maksymalnie 10,6 t ładunku. Na burcie samolotu zabudowano duże drzwi, o wymiarach 3,33 x 1,93 m, pozwalające na szybki i łatwy załadunek i wyładunek palet, kontenerów i innych ładunków wielkogabarytowych.
Obydwa samoloty przydzielono do 32. (Królewskiej) eskadry RAF, zajmującej się transportem VIP-ów. Stacjonuje ona w bazie Northolt w północno-zachodniej części Londynu, a w jej skład wchodzą m.in. dwa BAe 146CC Mk 2.