W zakładach w Wichita rozpoczęto montaż pierwszej seryjnej Cessny Citation M2. Samolot ma uzyskać Certyfikat Typu FAA w 2. połowie br.
Kilka dni temu, w wytwórni Cessna Aircraft w Wichita, miało miejsce połączenie skrzydeł i kadłuba pierwszego seryjnego biznesjeta Citation M2. Prototyp samolotu oblatano ponad roku temu (Oblot Cessny M2, 2012-03-12).
Postępy w programie są zadowalające. Teraz planujemy kolejne przedsięwzięcia w procesie certyfikacji, a następnie rozpoczniemy dostawy samolotów dla klientów – stwierdził Dick Friesen, odpowiedzialny za produkcję modeli Mustang i M2.
Cessna Citation M2 została opracowana dla potrzeb użytkowników wymagających samolotu nieco większego niż lekki odrzutowiec Mustang, dysponującego także większą prędkością przelotową i większym zasięgiem. Największą zaletą M2 ma być zdolność do operowania z dróg startowych o długości nie przekraczającej 990 m, zbyt krótkich dla wielu biznesjetów.
Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Garmin G3000. Samolot ma być zdolny do przewiezienia 7 pasażerów na odległość 2400 km. Maksymalny certyfikowany pułap lotu wynosić ma 12 497 m.
Uzyskanie Certyfikatu Typu Citation M2 przez amerykańskich władz lotniczych (FAA) zaplanowane jest w 2. połowie br.