Dowództwo Operacji Specjalnych US Air Force (AFSOC) odebrało 17., ostatni z zamówionych samolotów transportowych C-146A. Dostawcą sprzętu było Sierra Nevada Corporation (SNC).
Przekazanie ostatniego C-146A, będącego wojskową wersją turbośmigłowego samolotu komunikacji regionalnej Dornier Do 328, miało miejsce 30 września. W ramach czteroletniego kontraktu wartości 200 mln USD, przedsiębiorstwo 328 Group zakupiło 15 Do 328 w różnych krajach Europy i Afryki oraz w USA. Kolejne dwa pozyskało SNC.
W celu przystosowania ich do potrzeb AFSOC, pięć samolotów wyposażono w pomocnicze zespoły napędowe (APU), umożliwiające uruchomienie silników bez infrastruktury naziemnej. Siedem C-146A wyposażono w przerywacze, polepszające charakterystyki krótkiego startu i lądowania. Niesprecyzowana liczba otrzymała zestawy umożliwiające operowanie z lotnisk o nawierzchni żwirowej, a także nową, zunifikowaną awionikę i radiostacje HF.
Każdy z C-146A przeszedł także przegląd naprawczy silników i śmigieł. Proces modyfikacji pojedynczego samolotu trwał 6 miesięcy. Łącznie przy przebudowie 17 C-146A przepracowano ok. 220 tys. roboczogodzin. Prace realizowano w zakładach 328 Group w Operpfaffenhofen w Niemczech.