Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Hangar DDG 1001 gotowy

Przemysł zbrojeniowy, 03 października 2013

Huntington Ingalls Industries (HII) poinformowała o zakończeniu budowy kompozytowego hangaru drugiego niszczyciela typu Zumwalt, przyszłego USS Michael Monsoor (DDG 1001).

Przedstawiciele Huntington Ingalls Industries (HII) oraz US Navy podczas ceremonii przekazania kompozytowego hangaru drugiego niszczyciela typu Zumwalt, przyszłego USS Michael Monsoor (DDG 1001) / Zdjęcie: HII

Za budowę hangaru USS Michael Monsoor odpowiadał oddział HII Composite Center of Excellence w Gulfport, w Missisipi (Postęp w montażu hangaru Zumwalta, 2013-04-10). Zakończenie prac nad danym elementem konstrukcji niszczyciela, pozwala na jego wysłanie do zakładów montażu końcowego do Maine, siedziby Bath Iron Works.

Jest to już kolejny element konstrukcji USS Michael Monsoor dostarczony przez HII. W lipcu zakłady w Pascagoula, w Missisipi przekazały Bath Iron Works ostatnie elementy pionowych wyrzutni PVLS (Peripheral Vertical Launch System). Z kolei cały czas trwają prace nad kompozytową nadbudówką DDG 1001 (Kompozytowa nadbudówka Zumwalta, 2012-10-12), która ma zostać przetransportowana do Maine w 1. kw. 2014.

Co ciekawe, na początku września HII ogłosiło plany zamknięcia zakładów w Gulfport. Zostały one wymuszone brakiem dalszych zleceń budowlanych, wynikających m.in. z decyzji US Navy Naval Sea Systems Command (NAVSEA) o zastosowaniu stali zamiast kompozytów przy budowie elementów konstrukcji (nadbudówki, hangaru i wyrzutni PVLS) ostatniego z Zumwaltów, przyszłego Lyndon B. Johnson (DDG 1002).

Zakłady w Gulfport mają zostać zamknięte w maju 2014, gdy tylko zakończą się prace nad wspomnianą nadbudówką USS Michael Monsoor oraz masztem ostatniego z okrętów desantowych typu San Antonio, przyszłego USS Portland (LPD 27) (Stępka pod ostatni San Antonio, 2013-08-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.