Amerykańskie władze lotnicze przyznały Uzupełniający Certyfikat Typu samolotowi Air Claw. Jest on przeznaczony dla agencji rządowych i sił porządku publicznego, do zadań obserwacyjnych i rozpoznawczych.
Federal Administracja Lotnictwa (FAA) wydała przedwczoraj koncernowi Northrop Grumman Uzupełniający Certyfikat Typu dla samolotu Air Claw. Jest to wersja wielozadaniowego Quest Kodiak 100 (100. Kodiak dostarczony , 2013-09-20), z zabudowanym wyposażeniem obserwacyjnym i rozpoznawczym.
Dokument zezwala na eksploatację samolotu w przestrzeni powietrznej Stanów Zjednoczonych Ameryki bez ograniczeń, w kategorii normalnej, a także zatwierdza modyfikacje jego zewnętrznego zasobnika bagażowego, wyposażenia wnętrza kabiny i płatowcowej instalacji elektrycznej.
Demonstrator Air Claw jest obecnie wyposażony w głowicę obserwacyjną Star SAFIRE 380-HD, radiostacje do łączności z operatorami na ziemi, łącze informacyjne do przesyłu danych oraz układ obserwacji obiektów ruchomych Hawkeye, zaprojektowany przez Persistent Surveillance Systems. W zależności od potrzeb odbiorcy Northrop Grumman deklaruje gotowość zabudowania różnorodnych zintegrowanych systemów wsparcia dowodzenia oraz zobrazowania pola walki (C4ISR) lub ich elementów.
Samolot ten został wyprodukowany w zakładach Quest w Sand Point. Prace modyfikacyjne przeprowadziły warsztaty Northrop Grummana w Middle River. Projekt jest realizowany i promowany wspólnie przez obydwa przedsiębiorstwa, począwszy od ub.r.