Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Umowa na modernizację Atlantique 2

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 06 października 2013

Thales i Dassault uzyskały kontrakt na modernizację 15 samolotów rozpoznania morskiego Atlantique 2. Mają one pozostać w służbie do 2032.

Samolot rozpoznania morskiego Atlantique 2. Modernizacja 15 maszyn ma kosztować 400 mln Euro / Zdjęcie: Marine Nationale – Jacques Tonard

Francuska agencja zakupów wojskowych – DGA zawarła kontrakt na przeprowadzenie modernizacji 15 samolotów rozpoznania morskiego Atlantique 2. Mają go realizować Thales i Dassault Aviation. Ich partnerami będą DCNS i SIAe. Zawarcie kontraktu ogłosił 4 października minister obrony Francji, Jean-Yves Le Drian w czasie pobytu w Breście (Mniej francuskich samolotów , 2013-08-09; Torpedowy C295, 2010-05-10; Caiman z MU90, 2013-09-09).

Samoloty mają otrzymać nowoczesne cyfrowe systemy planowania misji i rozpoznania, a także uzbrojenie kierowane, pozwalające na atakowanie celów morskich i lądowych. Całkowicie zostanie wymienione wyposażenie kabiny załogi. Modernizacja zostanie połączona z remontem, który ma pozwolić na przedłużenie eksploatacji samolotów co najmniej do 2032. Kontrakt jest wart 400 mln euro (w tym 200 mln euro dla Dassault, a 130 mln euro dla Thalesa). Prace mają potrwać do 2019.

Dassault, który dwie dekady temu wyprodukował modernizowane samoloty - łącznie powstało 28 Atlantique 2, odpowiada za integrację systemów pokładowych. Między innymi z procesorem nadzorowania misji LOTI2 (Logiciel Opérationnel de Traitement de l’Information) dostarczanym przez specjalistyczny oddział stoczni DCNS. Z kolei Thales ma dostarczyć radiolokator oparty na komponentach radaru RBE2-AA stosowanego w myśliwcach Rafale i system identyfikacji swój-obcy (IFF). Thales opracował także akustyczny system wykrywania obiektów o różnych charakterystykach, również zupełnie nowych typów. SIAe dostarczy m.in. konsole taktyczne.

Dassault realizuje obecnie program przebudowy czterech samolotów dyspozycyjnych Falcon 50B do zadań patrolowych. Wcześniej służyły one do transportu francuskich urzędników. Pierwszy Falcon 50MS został dostarczony marynarce 6 września 2013. Według kontraktu z DGA pozostałe 3 ma ją zostać ukończone do 2015. Samoloty, wyposażone w radary Thales Ocean Master, mają służyć do obserwacji żeglugi, ochrony wybrzeża, wsparcia rybołówstwa i działań przeciw przemytnikom.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.