Wojska lotnicze Korei Południowej straciły w ciągu ostatnich 13 lat w wyniku wypadków 35 samolotów. Śmierć poniosło 38 pilotów oraz jeden członek zespołu naziemnego.
Do większości wypadków z udziałem samolotów Hankook Kong Goon (HKG, wojsk lotniczych Republiki Korei) doszło w wyniku błędów pilotów. Mniej było skutkiem usterek, wynikających np. ze złej obsługi technicznej dokonywanej przez zespoły naziemne.
Wśród rozbitych samolotów dużą część stanowią wiekowe konstrukcje takie jak F-5E/F Tiger II i F-4E/RF-4C Phantom II. Potwierdza to powszechną opinię o konieczności szybkiej wymiany najstarszych egzemplarzy statków powietrznych tych typów.
Ich następcami miały być jednostki zakupione w ramach programu F-X III, mającego na celu pozyskanie 60 nowych samolotów wielozadaniowych. W połowie września Seul poinformował, że zwycięzcą przetargu został F-15SE Silent Eagle amerykańskiego Boeinga (F-15SE oficjalnym zwycięzcą w Korei Pd., 2013-09-16). Ostatecznie wynik konkursu został anulowany, a władze centralne podjęły decyzję o jego powtórzeniu (Przetarg w Korei Pd. zostanie powtórzony, 2013-09-24).
Nad szczegółami nowego przetargu pracować ma specjalny zespół zadaniowy (Zespół zadaniowy ds. F-X III, 2013-09-27). W jego skład wejdą przedstawiciele władz centralnych i sił zbrojnych, a także członkowie Defense Acquisition Programme Administration (DAPA) i środowiska naukowego.
Omawiane zestawienie statystyczne wzbudziło sporą krytykę stanu technicznego samolotów oraz poziomu wyszkolenia pilotów HKG. Część komentatorów zwraca jednak uwagę na to, że liczba utraconych statków powietrznych, choć duża, jest nieporównywalnie mniejsza niż np. w przypadku Bharatiya Vayu Sena (wojsk lotniczych Indii). Te, w zaledwie 3 lata, utraciły w wyniku wypadków aż 40 samolotów (40 statków powietrznych w 3 lata, 2013-08-06).