Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C295 w wersji przeciwpożarowej

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 23 października 2013

Airbus Military poinformował o rozpoczęciu prób samolotu C295 w wersji przeznaczonej do gaszenia pożarów.

Pożarnicza wersja C295 podczas prób / Zdjęcie: Airbus Military

Podobnie jak inni producenci (Pożarnicze BAe 146 / Avro RJ, 2013-09-13), także Airbus Military postanowił przystosować swój samolot do wykonywania zadań cywilnych. Wczoraj opublikowano zdjęcie transportowca C295 zrzucającego tzw. bombę wodną.

Próby realizowane są nieopodal Kordoby w południowej Hiszpanii. W pierwszym etapie zbadano wpływ zrzutu wody na charakterystyki aerodynamiczne samolotu i zmianę położenia środka ciężkości. Niestety, europejskie przedsiębiorstwo nie ujawniło żadnych szczegółów, ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że loty przebiegły dobrze, a niedalekiej przyszłości wykonane zostaną kolejne badania, mające na celu bardziej szczegółową analizę zastosowania C295 jako samolotu pożarniczego.  

Dostępne zdjęcie pokazuje samolot z zabudowanymi wingletami, można więc domniemywać, że jest to ujawniony kilka miesięcy temu prototyp C295W (TMB2013: Airbus Military przedstawia C295W, 2013-05-29). Najprawdopodobniej w jego kadłubie zabudowano zbiornik z wodą / środkiem gaśniczym. Maksymalna ładowność C295 wynosi 9,25 t. Dotychczas opracowano także wersje: morską (C295 odpala Marte Mk2/S, 2013-04-15) i  wczesnego ostrzegania i kierowania (Le Bourget 2011: Radar IAI Elta na C295M, 2011-06-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.