Akbar Al Baker, prezes Qatar Airways, stwierdził, że linia nie jest zainteresowana kupnem Boeingów 777X.
Narodowy przewoźnik emiratu Kataru był wcześniej postrzegany jako jeden z nabywców najnowszego samolotu komunikacyjnego opracowywanego przez inżynierów z Seattle. Co więcej, wcześniej sam Al Baker twierdził, że kierowane przez niego towarzystwo jako pierwsze zakupi Boeingi 777X. Dotychczas jedynym nabywcą Boeingów 777X jest niemiecka Lufthansa (Lufthansa kupuje Airbusy A350 i Boeingi 777X, 2013-09-19).
Stwierdzenie to nie jest zbyt dobrym początkiem dla nowego programu Amerykanów. Nieoficjalnie mówi się, że jego oficjalne rozpoczęcie nastąpić ma już w listopadzie, podczas teogorcznego Dubai Airshow.
Rodzina Boeingów 777X składać się ma z 2 modeli, o identycznej maksymalnej masie startowej, wynoszącej 351 534 kg. Ich napęd stanowić będą silniki Genreral Electric GE9X (Silniki GE9X dla Boeinga 777X, 2013-03-22).
Mniejszy 777-8X będzie następcą Boeinga 777-300ER. Ma on mieścić 353 pasażerów w konfiguracji trzyklasowej i wykonywać loty na odległość ok. 17 600 km. Będzie to bezpośredni konkurent Airbusa A350-1000.
Natomiast 777-9X ma przewozić 407 podróżnych w 3 klasach, na dystans 15 000 km. Według szefów Boeinga w tym segmencie rynku nie ma bezpośredniej konkurencji dla 777-9X.