Królewska Armia Jordanii zamówiła ciężkie gąsienicowe transportery opancerzone MAP, opracowane na bazie czołgów Tarik. Zamierza też zakupić 80 włoskich kołowych wozów wsparcia bojowego Centauro.
Wielozadaniowe platformy opancerzone MAP (Multi-purpose Armoured Platform) zostały zaprojektowane przez Biuro Projektowo-Konstrukcyjne im. Króla Abdullaha II (KADDB) i po raz pierwszy pokazane na wystawie IDEX w 2011. Pojazdy powstały na bazie wycofanych z armii jordańskiej czołgów Tarik (ang. Tariq). Pod tym oznaczeniem występuje 293 brytyjskich Centurionów zmodernizowanych przez General Dynamics Land System w latach 1980. Czołgi te zostały zastąpione w linii przez Al-Hussein (odmiana Challenger 1), Al-Chalid (zmodyfikowany Chieftain 4030P2J) i Feniks (zmodernizowane przez KADDB M60A3).
Celem konwersji było stworzenie transportera opancerzonego o znacznie wyższym poziomie ochrony załogi i desantu, niż wykorzystywane w armii jordańskiej amerykańskie M113A2-Mk1J. W konwersji do wozu MAP z czołgu Tarik usunięto wieżę i poszerzono podwozie o 450 mm. Z przodu i z tyłu pojazdu umieszczono wejścia dla desantu, dodano też cztery duże włazy (o wymiarach 500 x 550 mm) w stropie. W środku mieszczą się dwie osoby załogi oraz desant składający się z 11 w pełni wyposażonych żołnierzy. Przednie wejście jest dwuczęściowe o wymiarach 750 x 1000 mm. Ciężka pokrywa górna unoszona jest hydraulicznie, dolna opuszczana na lince stalowej. Właz tylny o wymiarach 450 x 850 mm ma bardziej skomplikowaną konstrukcję – górna część stropu podnoszona jest za pomocą siłowników hydraulicznych, dolna opada na stalowej lince tworząc rampę. Wóz standardowo uzbrojony jest w obrotnicę z 12,7-mm wielkokalibrowym karabinem maszynowym, na IDEX 2011 pokazywano też konfigurację ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia z 12,7-mm wkm, wyrzutnią ppk oraz dodatkową podstawą do 7,62-mm karabinu maszynowego M60.
Armia zamówiła cztery pierwsze wozy MAP, które mają dotrzeć do odbiorcy w czerwcu 2014. Ciężkie transportery opancerzone będą przerabiane z czołgów przez filę KADDB – spółkę JMSS (Jordan Manufacturing and Services Solutions). Od połowy 2014 pojazdy będą testowane w jednym z jordańskich batalionów zmechanizowanych i, w zależności od wyników prób, w przyszłości spodziewane są zamówienia na kolejne konwersje czołgów Tarik do różnych wariantów MAP. Obok odmiany ciężkiego transportera opancerzonego KADDB opracowało także na tym samym podwoziu samobieżny moździerz i pojazd amunicyjny.
MAP nie jest to pierwsza jordańska próba stworzenia ciężkiego transportera opancerzonego, na wzór wozów używanych przez armię izraelską: Achzarit na bazie T-54/T-55, Nagmashot, Nagmachon, Nakpadon i Puma także stworzony z wykorzystaniem podwozi starych Centurionów i Namer na bazie czołgu Merkava Mk IV. W 2001 na wystawie IDEX KABBD pokazał wóz HICV (Heavy Infantry Combat Vehicle) AB14 Temsah. Pojazd miał 2-osobową załogę i przewoził 10 żołnierzy desantu.
Obok pojazdów MAP, Królewska Armia Jordanii zamierza też kupić ok. 80 włoskich kołowych wozów wsparcia bojowego (niszczycieli czołgów) B1 Centauro uzbrojonych 105-mm armaty. Pojazdy mają trafić do KADDB do czerwca 2014, a następnie w ciągu 2-3 lat zostać zmodyfikowane i dostosowane do wymogów jordańskich wojsk lądowych. Siły zbrojne są też zainteresowane zmodernizowanymi przez JMSS lekkimi czołgami FV101 Scorpion (50 pozyskanych z Belgii w 2001) i wozami rozpoznawczymi FV107 Scimitar (175 w służbie, z czego 100 kupionych od Brytyjczyków w 2006) z nowymi silnikami Steyr M16 TCA HD. Scimitary mają zostać uzbrojone w nowoczesne 30-mm armaty, systemy obserwacyjne i kierowania ognia i wykorzystywane do ochrony baz lotniczych.