Robinson oferuje nową awionikę dla swoich wiropłatów. Wyposażenie dostępne będzie dla wszystkich produkowanych modeli.
Robinson Helicopter wprowadza na rynek nowe wyposażenie awioniczne i tablice przyrządów przeznaczone dla śmigłowców R22, R44 i R66. Jako elementy opcjonalne dostępne są urządzenia NAV/COM/GPS GTN 600/700 z ekranem dotykowym oraz wskaźniki podstawowe i wielofunkcyjne Aspen Avionics. Producent oferuje także zabudowanie radiostacji Garmin GTR 225B, panelu audio GMA 350H, nadbiornika GDL 88 i transpondera GTX 330ES. GTR 225B będzie standardową radiostacją łączności, zastępując Bendix/King KY 196A/197A. GTR 225B i GTN 635/650/750 dostępne są z separacją międzykanałową 8,33 kHz, zgodnie z nowymi wymaganiami.
Panel GMA 350H zastępuje używany dotychczas AEM AA12S, co pozwala na zabudowanie dwóch radiostacji łączności. Natomiast GTX 330ES i GDL 88 umożliwiają korzystanie z ADS-B, prezentującego ruch lotniczy w czasie rzeczywistym.
Jak podaje producent, zakończono już próby w locie wymagane przez FAA i uzyskano zatwierdzenia dla większości nowego wyposażenia. Obecnie finalizowane są procesy certyfikacyjne dla kilku różnych kombinacji zabudowy urządzeń.
W celu zabudowania wspomnianych elementów Robinson proponuje wymianę używanych dotychczas 7-, 9- i 10-otworowych tablic przyrządów na 6- i 8-otworowe. Pierwszy typ będzie dostępny dla śmigłowców R22 i R44 Raven I, a drugi – dla R44 Raven II i R66 (Problemy Robinsona z EASA, 2014-01-31) oraz opcjonalnie dla Raven I (Stabilna pozycja Robinsona, 2014-01-22). Co najważniejsze, można w nich zabudować zarówno awionikę glass cockpit, jak i przyrządy analogowe.