Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przetarg na małe samoloty VIP

Lotnictwo wojskowe, 07 marca 2014

Inspektorat Uzbrojenia ogłosił rozpoczęcie przetargu na usługę czarteru małych samolotów dla VIP-ów.

Samoloty małe będą stanowić uzupełnienie 2 Embraerów ERJ 170-200 LR, czarterowanych przez MON od PLL LOT / Zdjęcie: Paweł Kłosiński

Dzisiaj Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej wszczął postępowanie w trybie przetargu ograniczonego na usługę czarteru samolotów małych dla najważniejszych osób w państwie. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez wykonawcę usługi czarteru samolotów „małych” dla najważniejszych osób w państwie (HEAD) wskazanych przez Kancelarię Prezydenta RP, Kancelarię Sejmu, Kancelarię Senatu oraz Kancelarię Prezesa Rady Ministrów (Umowa na czarter samolotów VIP podpisana, 2013-12-24).

Usługa ma zapewniać całodobową nieograniczoną dostępność samolotów przez wszystkie dni w roku, na zasadach opisanych w umowie czarteru. Samoloty będą wykorzystywane tylko przez Zamawiającego.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość upoważnienia innych osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe do korzystania z czarterowanych samolotów do celów związanych z wykonywaniem obowiązków służbowych. Posiadanie minimum dwóch samolotów tego samego typu wynika z faktu, iż zgodnie z obowiązującym procedurami do zabezpieczenia jednego wylotu o statusie HEAD wyznacza się dwa samoloty: główny i zapasowy.

Przetarg dotyczy dwóch samolotów małych, o liczbie miejsc pasażerskich od 12 do 19. Napęd samolotu powinny stanowić minimum 2 silniki turboodrzutowe główne. Załoga lotnicza liczyć ma nie mniej niż 2 pilotów, a personel pokładowy to nie mniej niż 1 stewardesa/steward. Maksymalna masa samolotu do startu (MTOW) nie może przekroczyć 34 000 kg. Wymiary części (kabiny) pasażerskiej (długość / szerokość / wysokość) nie mogą być mniejsze niż 7 m / 2 m / 1,8 m. Dodatkowo samolot powinien mieć zabudowane zintegrowane schody (trap).

Samoloty powinny posiadać od co najmniej trzech (3) lat Certyfikat Typu wydany lub uznany przez EASA dla wersji dopuszczonej do lotów IFR (według wskazań przyrządów) i w warunkach oblodzenia oraz być wyposażone w urządzenia do wykonywania zadań w warunkach oblodzenia, w dzień i w nocy w warunkach ograniczonej widoczności oraz lotów do IFR. Data produkcji samolotów nie powinna być wcześniejsza niż 01.06.2004.

Prędkość przelotowa wynosić musi nie mniej niż 800 km/h. Zasięg z kompletem pasażerów, standardową załogą i bagażem to nie mniej niż 5 000 km. Wymagana jest także zdolność do wykonanie przelot bez międzylądowania z lotniska Chopina w Warszawie na lotnisko JFK w Nowym Jorku, z nie mniej niż 8 pasażerami, standardową załogą i bagażem.

Część pasażerska samolotów powinna zostać skonfigurowana w opcji biznesowej, tj. zapewniającej możliwość pracy (rozmowy) dla minimum 2 osób, zwróconych do siebie, z możliwością wykorzystania stolika do pracy. Preferowana konfiguracja foteli powinna umożliwiać pracę przy stoliku dla 4 osób.

Samoloty powinny być wyposażone w system łączności satelitarnej, zapewniający pasażerom nieprzerwaną łączność foniczną podczas postoju, kołowania, startu oraz we wszystkich fazach lotu i lądowania. Odrzutowce powinny też posiadać wydzieloną część cateringową umożliwiającą przechowywanie oraz przygotowywanie ciepłych posiłków, w tym napojów oraz co najmniej 1 stosownie wyposażoną toaletę. Na pokładzie należy również zabudować sejf lub skrytkę, umożliwiającą przechowywanie w czasie lotu dokumentów oraz broni służbowej funkcjonariuszy Biura Ochrony Rządu (BOR).

Przewidywana liczba wykonawców to od 3 do 10. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 7 kwietnia br.

Kryterium udzielenia zamówienia będzie najniższa cena. Umowa zawarta zostanie na okres 4 lat, z możliwością jej skrócenia lub przedłużenia. Okres obowiązywania umowy czarteru, jako rozwiązania tymczasowego, uzależniony jest od realizacji procedury wyposażenia Sił Zbrojnych RP w samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.