Nieco później, niż zakładano, oblatano pierwszy prototyp seryjnego bardzo lekkiego odrzutowca Cirrus Vision SF50.
Samolot, oznaczony jako C-Zero, którego konstrukcja odpowiada standardowym SF50, wykonał pierwszy lot przedwczoraj, startując z Duluth International Airport. Samolot zbudowano na podstawie rysunków konstrukcyjnych i przy użyciu przyrządów montażowych i technologii, które stosowane będą podczas wytwarzania seryjnych Vision (Wkrótce oblot prototypu seryjnego SF50, 2014-02-01).
SF50 był łatwy w pilotażu, a wszystkie instalacje działały prawidłowo – stwierdził po godzinnym locie pilot doświadczalny Mike Stevens. W trakcie oblotu sprawdził on sterowność i manewrowość Vision, a także osiągi w locie na średniej wysokości.
Szefowie Cirrusa planują, że dostawy seryjnych SF50 rozpoczną się w 2. połowie 2015, natychmiast po uzyskaniu Certyfikatu Typu FAA. Uzyskanie analogicznego dokumentu EASA ma nastąpić przed końcem przyszłego roku. Producent ma obecnie zamówienia na ok. 550 bardzo lekkich odrzutowców. Cena jednostkowa samolotu wynosi 1,96 mln USD (5,94 mln zł).