Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowi członkowie sojuszu Oneworld

Lotnictwo cywilne, 01 kwietnia 2014

Do sojuszu linii lotniczych Oneworld dołączyły wczoraj TAM i US Airways.

Personel pokładowy wszystkich linii stowarzyszonych w Oneworld na tle samolotu TAM, w nowym malowaniu / Zdjęcie: TAM

Wczoraj sojusz Oneworld powiększył się o dwóch przewoźników, którzy opuścili konkurencyjny Star Alliance. Powodem ich odejścia były fuzje z innymi liniami. Brazylijskie linie TAM połączyły się z LAN, tworząc Grupę LATAM. Natomiast w wyniku scalenia US Airways z American Airlines powstały nowe American – największe linie lotnicze świata (Początek zmiany barw US Airways, 2014-01-31). Obydwaj przewoźnicy – LAN i American – byli już wcześniej stowarzyszeni w Oneworld.

W wyniku dołączenia TAM siatka połączeń Oneworld wzrosła o 61 destynacji w 16 krajach, w tym aż 45 w Brazylii. Główny port lotniczy TAM – Sao Paulo – stał się jednym z hubów sojuszu. Flota brazylijskich linii liczy 172 samoloty. W ub. r. z ich usług skorzystało 37 mln pasażerów.

Z kolei US Airways dodały sojuszowi ponad 50 kolejnych połączeń i aż 4 huby – Charlotte, Filadelfia, Phoenix i Washington Reagan National. W ich flocie znajduje się 620 samolotów, które obsługują ponad 200 połączeń do 30 krajów.

Po zakończeniu procesu integracji US Airways i American Airlines nowy przewoźnik będzie dysponował flotą liczącą ponad 1500 samolotów, podróżujących do 330 miast w 50 państwach. Linie mają przewozić 190 mln pasażerów rocznie.

Obecnie Oneworld tworzy 15 towarzystw: Air Berlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN Airlines, Malaysia Airlines, Mexicana, Qantas, Qatar Airways, Royal Jordanian, TAM Airlines i S7 Airlines. Ich siatka połączeń liczy prawie 1000 destynacji w 150 krajach. Samoloty linii sojuszu wykonują dziennie 14 250 lotów. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.