Koniec marca był pomyślny dla kanadyjskiego producenta, który podpisał kolejne umowy na sprzedaż samolotów komunikacji regionalnej.
Ostatniego dnia marca Bombardier zawarł aż trzy kontrakty, dotyczące sprzedaży produkowanych przez siebie samolotów.
Amerykańskie towarzystwo Hawaii Island Air zamówiło dwa turbośmigłowe Q400 NextGen, z opcją na 4 kolejne samoloty tego typu. Będą one dostarczone w konfiguracji dwuklasowej, przystosowanej do przewozu 71 pasażerów. Wartość zamówienia, według cen katalogowych, to ok. 60,9 mln USD (184,4 mln zł). W przypadku wykorzystania opcji wzrośnie ona do 188 mln USD (569,2 mln zł).
Natomiast linie Nok Air z Tajlandii postanowiły zamienić opcję zakupu na zamówienie firmowe, zagwarantowaną na mocy umowy z listopada 2013. W ramach porozumienia przewoźnik zakupi 2 Q400 NextGen, za sumę 64 mln USD (193,8 mln zł). Jak wiadomo, Nok Air będą pierwszym towarzystwem, które odbierze samoloty w konfiguracji o zwiększonej pojemności, umożliwiającej przewiezienie 86 podróżnych (Większa pojemność Q400, 2014-01-02).
Podobnie postąpiło towarzystwo China Express Airlines, które wykorzystało opcję zakupu 3 odrzutowców CRJ900 Next Gen. Umowa w tej sprawie została zawarta w grudniu 2013 (Kolejne CRJ dla China Express, 2013-12-03). Wartość samolotów to 136 mln USD (411,8 mln zł). China Express, których hubem jest port lotniczy Chongqing-Jiangbei, są pierwszymi prywatnymi liniami regionalnymi w ChRL. Założono je w maju 2006. Ich siatka połączeń obejmuje 44 miasta w ChRL. Flota China Express liczy obecnie 5 CRJ200 i 9 CRJ900 NextGen, te ostatnie o pojemności 84 miejsc. Do 2016 liczba samolotów przewoźnika wzrośnie do 29 odrzutowych CRJ.