Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aero 2014: Symulator dla lotnictwa lekkiego

Lotnictwo cywilne, 09 kwietnia 2014

Czeski producent samolotów lekkich Evektor zaprezentował na wystawie lotniczej Aero we Friedrichshafen symulator przeznaczony do szkolenia pilotów samolotów klasy ULL i LSA. W ten sposób syntetyczne urządzenia treningowe trafią do najlżejszego lotnictwa.

 Symulator samolotu ultralekkiego SimStar Bravo zaprezentowany przez czeskiego producenta samolotów UL i LSA Evektor, opracowany wspólnie ze spółką Aeroworks i Politechniką w Brnie / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

O tym, jak użyteczne w szkoleniu pilotów są symulatory, dziś nie trzeba przekonywać nikogo. Czeska spółka Evektor wspólnie z Aeroworks i Politechniką w Brnie zaprezentowały symulator przeznaczony do szkolenia pilotów samolotów lekkich.

Do tej pory nie wdrożono żadnego rozwiązania tego typu w procesie szkolenia w lotnictwie lekkim. Profesjonalne urządzenia były zbyt drogie, a koszty ich użytkowania były porównywalne z kosztem szkolenia praktycznego prowadzonego na samolotach lekkich i ultralekkich.

SimStar Bravo – bo tak nazywa się czeki symulator – ma rozwiązać ten problem. Urządzenie odwzorowuje nie tylko ergonomię kabiny, ale również dynamiczne własności pilotażowe samolotów Evektor. Dzięki temu szkolenie w symulatorze obejmuje zakres większy niż tylko gałkologia w kabinie. Pilot ma zapewnione realne odczucia na poziomie, jaki może zapewnić symulator stacjonarny.

Cena urządzenia jest zróżnicowana i zależy od opcji wyposażenia – chodzi nie tylko o wyposażenie kabiny treningowej ale także o system zobrazowania przestrzeni wokół samolotu. Producent oferuje wiele rozwiązań – od zwykłego monitora komputerowego o dużej przekątnej, po półsferyczny ekran z rzutnikiem obrazu. Dopełnienie wrażeń zapewnia układ audio generujący dźwięki stosownie do parametrów lotu. System symulacyjny obejmuje również rejestrację i przechowywanie zapisów ze szkolenia, co ułatwia późniejsze omawianie omówienia lotów przez instruktora.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.