We Friedrichshafen Piper przedstawił Archera z silnikiem diesla. Samolot uzyskał niedawno Uzupełniający Certyfikat Typu EASA.
Samolot prezentowany na wystawie był używany do prób certyfikacyjnych. Po zakończeniu Aero odbędzie promocyjne tournee po Europie, odwiedzając Niemcy, Hiszpanię, Francję, Włochy i W. Brytanię.
Archer DX, jak oznaczono samolot, napędzany jest silnikiem Centurion 2.0S, o mocy 155 KM. Jednostka napędowa może być zasilana olejem napędowym, jak i naftą Jet-A, a także mieszanką obydwu paliw, w dowolnych proporcjach.
Napędzany dieslem Archer DX może rozwinąć prędkość 211 km/h (przy 70% mocy), zużywając 22 l paliwa na 1 h lotu. W kabinie zabudowana jest awionika glass cockpit Garmin G1000.
Dostawy pierwszych Archerów DX mają rozpocząć się w 1 kw. 2015. Cena jednostkowa samolotu, ze standardowym wyposażeniem to ok. 400 tys. USD (1,2 mln zł).