Kolejną nowością tegorocznego Aero jest samolot Aquila A211, napędzany silnikiem Rotax 914.
Oblot prototypu, wystawionego we Friedrichshafen miał miejsce 2 kwietnia. Użyty do jego napędu silnik rozwija maksymalną moc ciągłą 74 kW (100 KM).
Producent spodziewa się, że nowa wersja A211 uzyska Certyfikat Typu EASA przed końcem br. Jako potencjalni nabywcy postrzegani są użytkownicy wykonujący loty w górach, np. w Austrii. Inna grupa to operatorzy z dalekiej Australii, latający w warunkach hot-and-high.
Niestety, na razie nie są dostępne żadne dane osiągowe samolotu, ponieważ nie przeprowadzono jeszcze odpowiednich prób. Przewiduje się jednak, że znacznie wzrośnie prędkość wznoszenia.
Nie ustalono także ceny, za jaką można będzie nabyć najnowszy samolot niemieckiego przedsiębiorstwa. Wersja podstawowa kosztuje 135 tys. EUR (563 tys. zł).