Dassault wyprodukował 250. samolot dyspozycyjny Falcon 7X.
W zakładach Dassault Aviation w Mérignac nieopodal Bordeaux zaprezentowano 250. seryjny samolot odrzutowy klasy biznes Falcon 7X. Jego montaż końcowy rozpoczęto na początku br. Po oblocie jubileuszowy samolot zostanie w czerwcu przebazowany do centrum wyposażenia w Little Rock, w stanie Arkansas. Użytkownik odbierze go przed końcem roku.
Prototyp Falcona 7X został oblatany 5 maja 2005. Napęd samolotu stanowią trzy silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney PW307A o ciągu 28,48 kN każdy. Przedstawiciele Dassault przekonują, że przy tym samym ciągu układ trzysilnikowy wytwarza mniejszy opór niż dwusilnikowy, a ponadto zdaniem wielu klientów jest bezpieczniejszy przy przelotach transoceanicznych.
Falcon 7X, jako pierwszy cywilny odrzutowiec produkowany przez Dassault, został wyposażony w układ sterowania lotem fly-by-wire i drążek boczny, zapożyczone z samolotów bojowych Mirage i Rafale. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Easy Deck. Dane pilotażowo-nawigacyjne i parametry silników prezentowane są na 4 ciekłokrystalicznych kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych o wymiarach 358 x 358 mm. Dostępny jest także układ EVS (Certyfikat Falcona 7X EVS, 2011-02-14).
Maksymalna masa startowa F7X wynosi 31 751 kg, w tym 14 488 kg paliwa. Zasięg, z 8 pasażerami i 4 osobami załogi na pokładzie, to 11 tys. km (VIP do powtórki, 2014-04-11). Prędkość przelotowa Falcona 7X wynosi 900 km/h, a maksymalna wysokość lotu – 15 500 m.
Obecnie w 34 krajach na całym świecie użytkowanych jest 216 Falconów 7X. Wylatały one łącznie ponad 250 tys. h. Na bazie tej konstrukcji powstaje nieco mniejszy model 5X (NBAA 2013: Premiera Falcona 5X, 2013-10-23).