Airbus Group rozpoczęła testy w locie bezzałogowego systemu hybrydowego Quadcruiser. To statek powietrzny ze skrzydłami w układzie tandem, czterema wirnikami i śmigłem pchającym.
Airbus Group Innovations i Airbus Defense z udziałem Steinbeis Flugzeug-und Leichtbau zbudowały demonstrator technologii bezzałogowego systemu hybrydowego Quadcruiser. To bezzałogowy dwupłat ze skrzydłami w układzie tandem. Napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi, które poruszają wirniki w gondolach na końcach skrzydeł, oraz silnikiem poruszającym śmigło pchające umieszczone na końcu kadłuba. Quadcruiser może pionowo startować i lądować, a lot wykonywać jak konwencjonalny stałopłat.
Masa Quadcruisera wynosi ok. 10 kg. Długotrwałość jego lotu sięga 50 minut. Jednak w wypadku korzystania jedynie z wirników nośnych spada do 20 minut. Napięcie akumulatorów litowo-jonowych wynosi 10,5 V.
Początkowo Quadcruisera badano w tunelu aerodynamicznym. Testy w locie rozpoczęły się w grudniu 2013. Jednak dopiero 15 maja 2014 na lotnisku Grabenstetten bezzałogowiec zademonstrował pionowy start i przejście do lotu poziomego. Bsl osiągnął prędkość 90 km/h.
Quadcruiser jest demonstratorem technologii, na bazie którego ma powstać docelowy bsl. Będzie on większy, bardziej autonomiczny i zapewne droższy. Kluczowe ma być zastosowanie wydajniejszego napędu zasilanego ogniwami paliwowymi, by zwiększyć długotrwałość lotu. Hybrydowy bsl Airbusa ma wykonywać misje obserwacyjne na rzecz służb cywilnych i wojska.