Korea Aerospace Industries zajmie się opracowaniem nowych śmigłowców o masie 4,5 t. Będą one przeznaczone dla wojska i na rynek cywilny.
Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Energetyki oraz DAPA zdecydowały, że preferowanym projektantem i producentem nowych śmigłowców wojskowych i cywilnych dla potrzeb Republiki Korei będzie przedsiębiorstwo Korea Aerospace Industries (KAI). Wiropłaty noszą robocze nazwy Light Civil Helicopter (LCH, lekki śmigłowiec cywilny) i Light Armed Helicopter (LAH, lekki śmigłowiec uzbrojony). Co ciekawe, konkurentem w przetargu był narodowy przewoźnik, Korean Air Lines.
Koszt projektu wiropłatów szacowany jest na ponad 1 bilion KRW (2,995 mld zł). Przewiduje się, że z kwoty tej 350 mln KRW (1 mld zł) wyłoży rząd w Seulu, a 400 mln KRW (1,2 mld zł) – partnerzy zagraniczni. Pozostała suma pochodzić ma od KAI i krajowych inwestorów.
Jako pierwszy powstanie LCH. Jego oblot zaplanowano w 2018, a dostawy seryjnych śmigłowców – dwa lata później. Natomiast LAH ma być gotowy w 2022. Obydwie wersje, o masie startowej ok. 4,5 t, mają mieć 58% wspólnych elementów, co zapewni obniżenie kosztów przedsięwzięcia o 340 mln KRW.
Przed końcem listopada br. Koreańczycy mają wybrać partnera zagranicznego, który zdecyduje się przekazać krytyczne technologie oraz wspomóc wysiłki marketingowe. Pod uwagę brane są AgustaWestland, Airbus Helicopters (który już współpracuje z Koreańczykami w programie Surion, Wskaźniki nahełmowe dla Surionów, 2013-10-17), Bell i Sikorsky.
LCH mają być używane do zadań ratownictwa medycznego, obserwacji granic morskich, czy transportu osób. Z kolei LAH mają zastąpić w służbie używane obecnie śmigłowce uzbrojone MD500 i uderzeniowe AH-1S, stanowiąc dopełnienie zdolności AH-64E (Zlecenie na AH-64E dla Korei Południowej, 2013-08-26). Plany KAI zakładają sprzedaż 400 śmigłowców obydwu typów w kraju i 600 za granicą.