Konsorcjum CFM International poinformowało o oblocie silnika Leap-1C. Jest on przeznaczony dla chińskiego samolotu C919.
Najnowszy silnik opracowany przez CFM International, będące spółką amerykańskiego General Electric i francuskiej Snecmy, Leap-1C został oblatany 6 października, na terenie centrum prób w locie w Victorville w Kalifornii. Silnik zabudowano pod skrzydłem zmodyfikowanego Boeinga 747, używanego przez GE do prób w locie.
Pierwszy lot Leap-1C trwał niemal 3 h. W jego trakcie zespół napędowy pracował zgodnie z założeniami, przy różnym ciągu i na różnej wysokości. W ciągu następnych kilku tygodni próby będą kontynuowane, a ich zakres stopniowo rozszerzany. Zbadane zostanie np. działanie silnika podczas pompażu sprężarki, czy poziom emitowanego hałasu.
Rodzina silników Leap-1 obejmuje 3 warianty, oznaczone odpowiednio -A, -B i -C. Pierwszy z nich przeznaczony jest dla samolotów z rodziny Airbus A320neo, a drugi – Boeing 737 Max (Ethiopian zamówiły Boeingi 737 MAX, 2014-09-22). Trzeci posłuży jako zespół napędowy nowego samolotu komunikacyjnego z ChRL – Comac C919. Jego oblot zaplanowano przed końcem 2015 (Oblot C919 w 2015, 2013-08-07).
W ramach prób w locie i na ziemi przeprowadzonych przez CFM przebadanych zostanie 28 silników z rodziny Leap-1. Dodatkowo 32 silniki sprawdzą w/w producenci samolotów komunikacyjnych (Próby A320neo, 2014-09-26).