Kilka dni temu oblatano czwarty przedseryjny śmigłowiec Mi-38.
Jak poinformował dzisiaj koncern Wiertoloty Rossiji, oblot czwartego przedseryjnego śmigłowca wielozadaniowego Mi-38 (OP-4) miał miejsce 16 października, na terenie zakładów w Kazaniu. Po serii prób na ziemi, wiropłat wzbił się w powietrze.
Pierwszy lot trwał ok. 10 minut. W jego trakcie załogę wiropłata stanowili kapitan, pilot doświadczalny 1. klasy Władimir Kutanin, 2. pilot Maksym Szerzyn i inżynier prób w locie Siergiej Panin. Następnie Mi-38 został przebazowany do zakładów Mila w Moskwie, w celu przeprowadzenia badań niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu.
Śmigłowiec oznaczony jako OP-4 różni się od poprzedniego przedseryjnego Mi-38 instalacją paliwową, odporną na przeciążenia i większymi oknami. Obydwa śmigłowce napędzane są rosyjskimi silnikami Klimow TW7-117W (Oblot Mi-38 z rosyjskimi silnikami, 2013-12-17). Są one zabudowane za przekładnią główną, co znacznie zmniejsza poziom hałasu odczuwanego w kabinie śmigłowca.