Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Alternatywa dla rosyjskich silników

Astronautyka, 20 listopada 2014

US Air Force zamierzają zrezygnować z zakupów rosyjskich silników RD-180, używanych do napędu rakiet nośnych Atlas V  i używać rodzimych rozwiązań.

Zdjęcie: United Launch Alliance

Jak wiadomo, silniki RD-180 są dostarczane US Air Force przez United Launch Alliance (ULA), które pozyskuje je od Pratt & Whitney, po zakupieniu ich od Rosjan. ULA jest zarazem jedynym dostawcą rakiet dla wojsk lotniczych USA. W maju sąd wydał nakaz wstrzymania dostaw RD-180 (Wybiórcze sankcje USA, 2014-05-09), a w sierpniu US Air Force opublikowały zapytanie o informację w sprawie nowych silników dla rakiet Atlas V (na zdjęciu).

Dowództwo US Air Force chce definitywnie skończyć z zakupami rosyjskich silników RD-180, używanych do napędu rakiet nośnych Atlas V. Alternatywne rozwiązania mają być przedstawione za kilka miesięcy, w planie wydatków na rok budżetowy 2016. Odpowiedzialna za zakupy sprzętu i wyposażenia dla US Air Force gen. broni Ellen Pawlikowski powiedziała, że pod uwagę brane są różne opcje, proponowane przez rodzime przedsiębiorstwa.

Zdaniem gen. Pawlikowski jedną z opcji branych pod uwagę jest użycie rakiet SpaceX Falcon 9, napędzanych amerykańskimi silnikami z rodziny Merlin. Jednak muszą one najpierw przejść proces certyfikacyjny, zezwalający na ich użycie przez siły zbrojne w celu wynoszenia w kosmos satelitów w ramach programu Evolved Expendable Launch Vehicle (EELV). Co ciekawe, US Air Force zawarły już kontrakt ze SpaceX, dotyczący wyniesienia w przestrzeń kosmiczną satelitów Orbital/Suborbital Program-3 (OSP-3) przez Falcona 9.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.