Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Hyundai powalczy w Indiach

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 stycznia 2015

Południowokoreańskie Hyundai Heavy Industries wystartuje wspólnie z Hindustan Shipyard Limited w przetargu na dostawę nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych dla marynarki wojennej Indii.

Hyundai Heavy Industries odpowiada wraz z Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering za dostawy konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Son Won-il. Okręty budowane są na licencji od niemieckiej Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) / Zdjęcie: MO Republiki Korei

Indyjskie media informują o porozumieniu, jakie mieli w tej sprawie zawrzeć obaj producenci. Hyundai Heavy Industries (HHI) będzie chciało wykorzystać w przyszłości potencjał produkcyjny stoczni z Visakhapatnam do zwiększenia swojej atrakcyjności. Kluczem do wejścia na regionalny rynek stoczniowy ma być właśnie nowy program zakupowy marynarki wojennej Indii, Project-75I (Indyjskie zbrojenia, 2014-07-21). Jego celem jest budowa serii sześciu konwencjonalnych okrętów podwodnych.

Hindustan Shipyard Limited (HSL) uchodzi za jednego z faworytów przetargu na budowę nowych jednostek. Przed kilkoma tygodniami producent zawarł specjalne porozumienie z lokalnymi Bharat Heavy Electricals Limited i Mishra Dhatu Nigam Limited. Trzej producenci utworzą specjalne konsorcjum stoczniowe, które opracuje projekt nowych okrętów podwodnych. Współpraca z HHI ma przyspieszyć ten proces i zagwarantować HSL zwycięstwo w konkursie.

Południowokoreański producent odpowiada wraz z Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering za dostawę dla rodzimej marynarki wojennej konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Son Won-il (na zdjęciu). Powstały one na bazie niemieckich jednostek typ 214 (Wodowanie kolejnego Son Won-Il, 2013-08-15). Okręty budowane są na licencji od niemieckiej Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW).

Co ciekawe, stocznia z Kilonii jest spółką zależną ThyssenKrupp Marine Systems, które zapowiedziało już udział w P-75I. Niemcy zamierzają zaoferować Indiom jednostki oparte na oryginalnym projekcie typ 214. Dyrektor generalny ThyssenKrupp India, Michael Thiemann, ogłosił niedawno, że lokalna filia niemieckiej grupy rozważa współpracę m.in. z prywatną stocznią Larsen and Toubro z Bombaju.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.