Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Senegal zamawia patrolowiec

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 22 stycznia 2015

Marynarka wojenna Senegalu zamówiła 58-metrowy okręt patrolowy, OPV 190 Mk II. Dostawcą będzie francuska Océa.

OPV 190 Mk II będzie miał 58 m długości i 9,4 m szerokości. Zanurzenie wyniesie tylko 2,3 m, dzięki czemu okręt będzie mógł operować na płytkich wodach przybrzeżnych. Załoga powinna liczyć 30 oficerów i marynarzy. Jednostka pomieści też ponad 20 pasażerów, w tym członków zespołów interwencyjnych poruszających się na łodziach półsztywnych. Patrolowiec rozwinie prędkość maksymalną 30 w. Zasięg, przy prędkości marszowej 12 w, powinien wynieść ok. 5000 km. Autonomiczność obliczana jest na ok. 3 tygodnie / Rysunek: Océa

Nowa jednostka trafi do odbiorcy pod koniec 2016. O planach zamówienia patrolowca Dakar informował od połowy 2014. Okręt będzie służył do patrolowania wód morza terytorialnego oraz wyłącznej strefy ekonomicznej Senegalu. Jego głównym zadaniem będzie ochrona interesów morskich użytkownika oraz regionalnych szlaków komunikacyjnych przed piratami.

Uzupełni on wprowadzany właśnie do służby okręt patrolowy, Kedougou. Jednostkę zbudowała i dostarczyła francuska STX France. Patrolowiec zwodowano jesienią 2014 (Patrolowiec dla Senegalu, 2014-10-16). W grudniu rozpoczęły się jego pierwsze próby morskie.

Władze Senegalu, podobnie jak innych państw zachodniej i południowo-zachodniej Afryki, zmagają się z problemem piractwa (Maleje liczba ataków piratów, 2014-04-18). Większość afrykańskich stolic uruchomiła w ostatnich latach ambitne – jak na swoje możliwości – programy zakupowe. Ich celem jest pozyskanie serii nowych jednostek morskich oraz brzegowych stacji radiolokacyjnych i bezzałogowych statków latających (Drugi Hamilton dla Nigerii, 2015-01-06, Kutry patrolowe dla Angoli, 2014-11-17).

Rosnące zapotrzebowanie sprzętowe Afrykanów daje szansę wielu producentom stoczniowym na umocnienie swojej pozycji w regionie. Włoska Fincentieri zapowiedziała już przeprowadzenie ambitnej kampanii marketingowej na kontynencie (Fincantieri chce wejść na afrykański rynek, 2014-02-03). Podobne działania podjęły też inne europejskie stocznie, w tym m.in. francuskie Constructions Mécaniques de Normandie (CMN), Kership czy wspomniana Océa oraz holenderska grupa Damen Shipyards (Pierwsze południowoafrykańskie FCS 5009, 2015-01-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.