Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bułgarskie MiG-29 w WZL nr 2

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 stycznia 2015

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy zapewnią wsparcie eksploatacyjne bułgarskich samolotów bojowych MiG-29.

Wojska lotnicze Bułgarii dysponują 15 samolotami bojowymi MiG-29 w tym 12 MiG-29A i 3 MiG-29UB / Zdjęcie: WLB

Bułgaria zrezygnuje z rosyjskich usług serwisowych samolotów bojowych MiG-29 z powodu wysokich kosztów i zleci ich wykonanie specjalistom z WZL nr 2, poinformował minister obrony Bułgarii Nikołaj Nenczew. W wyemitowanym wczoraj w telewizji publicznej BNT1 wywiadzie, minister skarżył się, że cena świadczonych przez rosyjskich specjalistów usług jest wysoka i nie najlepsza jakościowo: Płacimy trzy razy więcej niż cena, którą ustala nam producent, ponieważ części zamienne przechodzą przez kilku pośredników. Minister poinformował, że prowadzone są już negocjacje z przedstawicielami WZL-2 w Bydgoszczy, które zaowocują porozumieniem, mającym obowiązywać od września br.

We wrześniu 2015 kończy się czteroletnia umowa ramowa na utrzymanie bułgarskich MiG-29 ze stroną rosyjską. Minister Nenczew podkreślił że WZL nr 2 w Bydgoszczy dysponują dużymi możliwościami, które gwarantują spełnienie procedur obowiązujących w wojskach lotniczych Bułgarii i gwarantują bardzo dobre warunki. Jednym zmartwieniem ministra jest tylko to, że Rosja będzie usiłowała przeszkadzać w pozyskiwaniu części do bułgarskich MiG-29.

Piotr Rutkowski rzecznik prasowy WZL nr 2 powiedział redakcji RAPORT-wto, że bydgoski zakład już od wielu lat prowadzi politykę uniezależnienia się od rosyjskich usług w tym zakresie. Dodał też, że rozmowy z przedstawicielami wojsk lotniczych Bułgarii są prowadzone od jesieni 2013 i obie strony zdobyły wobec siebie zaufanie. Według informacji RAPORT-wto, porozumienie obejmie wsparcie eksploatacyjne sześciu samolotów bojowych MiG-29, wykorzystywanych do pełnienia natowskich dyżurów bojowych. Bułgaria nie przewiduje ich modernizacji.

W 2006 Bułgarzy rozpisali przetarg na zakup 16 nowych samolotów wielozadaniowych, jednak kryzys finansowy nie pozwolił na jego dokończenie. Dopiero po pięciu latach w 2011 wznowiono postępowanie, tym razem na osiem nowych lub używanych samolotów wielozadaniowych (Bułgaria ponawia przetarg na myśliwce, 2011-02-02, Bułgaria wybrała portugalskie F-16?, 2013-01-05). To postępowanie również nie zostało zrealizowane (Bułgaria rezygnuje z myśliwców?, 2013-06-09). Powodem były także problemy finansowe. W 2014 greckie media informowały, że Bułgaria kupi greckie samoloty wielozadaniowe F-16. Transakcję miały popierać USA. W udzielonym wczoraj wywiadzie minister Nikołaj Nenczew nie mówił nic o tej transakcji. Zwrócił jedynie uwagę na koniczność pozyskania nowych samolotów.

Bułgarzy nie są jedynym krajem, który ma problemy z zawyżanymi przez rosyjskich pośredników cenami na części do posowieckich samolotów bojowych ( Rosyjscy pośrednicy zamiast polskich zakładów, 2014-05-27, MON 4-krotnie przepłaciło za silniki RD-33, 2012-02-24). Niestety, kierowane przez ministra Tomasza Siemoniaka MON nie widzi w tym problemu.

 


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.