Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy rok działalności Airbus Helicopters

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 28 stycznia 2015

Spółka Airbus Helicopters podała do publicznej wiadomości wyniki, osiągnięte w 2014. Był to pierwszy rok działalności pod nową marką.

W 2014 spółka Airbus Helicopters po raz pierwszy dostarczyła użytkownikom ponad 100 śmigłowców ciężkich – 53 NH90 (na zdjęciu) i 48 z rodziny Super Puma / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Jak poinformował podczas wczorajszej konferencji prasowej w Paryżu Guillame Faury, prezes Airbus Helicopters, 2014 był bezprecedensowy pod względem ilości nowych certyfikatów i produktów. W pierwszym roku funkcjonowania pod nową nazwą Airbus Helicopters i pełnej integracji z Grupą Airbus, wprowadzono do eksploatacji trzy nowe typów wiropłatów: EC175, EC145 T2 i EC135 T3/P3 (EC135 T3 dla Aiut Alpin Dolomites , 2014-12-09).

Przedsiębiorstwo przekazało użytkownikom 471 śmigłowców. W tym samym okresie złożono zamówienia na 402 śmigłowce (przed zmniejszeniem zamówienia o 33 NH90). Było to 176 wiropłatów z rodziny EC120 / Ecureuil / Fennec / EC130, 43 EC135, 115 EC145, 28 śmigłowców z rodziny Dauphin / Panther / EC155, 8 EC175 i 2 wiropłaty z rodziny Super Puma / Cougar, EC225 / EC725 (Drugi AS332 C1e dla Boliwii , 2014-12-13).

52% skonsolidowanych obrotów pochodziło z rynku cywilnego, a 48% z rynku wojskowego. Produkty Airbus Helicopters przyniosły 58% udziału w obrotach. Pozostałe 42% obrotów stanowiły usługi. 54% obrotów wygenerowano w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, 27% – w Amerykach, a 19% – w rejonie Azji i Pacyfiku.

Odnotowano postęp w rozwoju nowych produktów, wśród nich średniego śmigłowca dwusilnikowego nowej generacji – X4. Jego światowa premiera zapowiedziana została na  3 marca, podczas wystawy Heli-Expo. Oblot nastąpi w bieżącym roku (Szczegóły konstrukcji Eurocoptera X4, 2013-12-09).

Najważniejsze osiągnięcia 2014 to dobre wyniki śmigłowców EC145, zarówno cywilnych, jak i wojskowych (Niemiecka policja zamawia EC145 T2, 2014-12-12), oraz przekroczenie liczby 100 dostarczonych w jednym roku śmigłowców ciężkich (53 NH90 i 48 z rodziny Super Puma). Kolejnym istotnym osiągnięciem było wejście do eksploatacji pierwszych śmigłowców EC175, służących do transportu na platformy wydobywcze ropy i gazu na Morzu Północnym (Pierwsze EC175 dostarczone, 2014-12-12).

Airbus Helicopters utrzymał swoją pozycję na rynku śmigłowców wojskowych w 2014, uzyskując w nim 11-% udział pod względem ilości dostarczonych wiropłatów. Do przełomowych wydarzeń należało dostarczenie pierwszych śmigłowców w wersji szturmowej i wsparcia ogniowego Tigre HAD Block 2 do Francji (Tigre HAD Block 2 dla ALAT, 2014-12-11), a także 2 Tigre w wariancie HAD/E do Hiszpanii (Hiszpania odbiera Tigre HAD-E i NH90, 2014-12-22). Spółka zdobyła też zamówienie od US Army na 51 śmigłowców UH-72A Lakota.

Nadrzędnym priorytetem Airbus Helicopters w 2014 było dalsze zwiększenie poziomu bezpieczeństwa eksploatacji, a także wypromowanie koncepcji standaryzacji zdolności użytkownika. Zgodnie z nią opracowano pierwszą instrukcję operacyjną dla załóg lotniczych, obejmującą najlepsze praktyki i rekomendacje dla EC225, używanych do transportu na morskie platformy wiertnicze (Instrukcja operacyjna dla załóg EC225, 2014-12-10). Inną inicjatywą podjętą w 2014 było szersze zastosowanie rejestratorów Vision 1000 – znajdą się one w wyposażeniu wszystkich nowych wiropłatów, jakie zostaną dostarczone w br.

Celem nr 1 na 2015, podobnie jak w ub.r. pozostaje dla Airbus Helicopters zwycięstwo w przetargu na 70 śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych RP (Trzy oferty na śmigłowce dla SZ RP, 2014-12-30). Przedsiębiorstwo liczy też na sukces w programie zakupu nowych polskich śmigłowców uderzeniowych (Rusza przetarg na śmigłowce uderzeniowe, 2014-07-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.