Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2015: Postępy nowych Belli

Lotnictwo cywilne, 05 marca 2015

Bell poinformował o postępach swoich najnowszych śmigłowców – modeli 505 Jet Ranger X i 525 Relentless.

Drugi prototyp Bella 505 podczas oblotu

Prototypowy Bell 505 Jet Ranger, którego istnienie ujawniono podczas poprzedniej wystawy Heli-Expo, został oblatany w listopadzie 2014 i wylatał dotychczas już 50 h (Oblot Bella 505, 2014-11-11). Drugi śmigłowiec tego typu wzbił się w powietrze 26 lutego. Oblot trzeciego prototypowego Jet Rangera X zaplanowano latem br.

W trakcie prób, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu ministerstwa transportu Kanady, wylatają one łącznie 600-800 h. Producent przewiduje, że dokument zostanie wydany przed końcem roku.

Obecnie trwają prace związane z doborem elementów wyposażenia dla trzech podstawowych wersji Bella 505 – ogólnego przeznaczenia, porządku publicznego i transportu VIP-ów. Cena jednostkowa śmigłowca ma kształtować się poniżej 1 mln USD (ok. 3,75 mln zł). Dotychczas zamówiono ponad 300 Jet Rangerów X.

Relentless ma być wzbić się w powietrze przed końcem br. / Zdjęcie i rysunek: Bell Helicopter

Natomiast Bell 525 Relentless ma zostać oblatany w drugim kwartale br. Pierwszy prototyp przechodzi właśnie próby naziemne w zakładach w Amarillo w Teksasie. Sprawdzono już działanie wirnika nośnego oraz przeprowadzono próby zmęczeniowe łopat i łożysk elastomerowych, a także przekładni śmigła sterującego i akcesoriów przekładni głównej (Niepowodzenie Bella 525R, 2012-08-11).

Zakończono też projekt oprogramowania układu sterowania lotem fly-by-wire. Równocześnie trwa montaż końcowy drugiego prototypowego wiropłata. W próbach w locie wezmą udział trzy prototypy modelu 525 i dwa śmigłowce przedseryjne.

Relentless będzie używany przede wszystkim do transportu pracowników na morskie platformy wiertnicze. Dostępne mają być dwie wersje, mieszczące 16 lub 20 osób. Inne zadania przewidywane dla Bella 525 to utrzymanie porządku publicznego, transport chorych, poszukiwania i ratownictwo oraz przewóz niezwykle ważnych osobistości (VVIP-ów).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.