Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kadrowe problemy US Air Force

Lotnictwo wojskowe, 23 marca 2015

Wojska lotnicze USA borykają się z brakiem pilotów samolotów wielozadaniowych.

Poszukując sposobów na zatrzymanie w służbie pilotów samolotów wielozadaniowych US Air Force Waszyngton postanowił wypłacać im premie za pozostanie w wojsku przez kolejne 5-9 lat / Zdjęcie: US Air Force

Jak donosi portal airforcetimes, US Air Force nie dysponują wystarczającą liczbą pilotów w składzie liniowych eskadr wyposażonych w samoloty wielozadaniowe. Obecnie jest ich 520. Jednak w przyszłości liczba ta może się znacznie zmniejszyć, co spowoduje problemy związane ze szkoleniem następców i eksploatacją nowych statków powietrznych.

Zastępca sekretarza ds. zakupów William LaPlante, z-ca szefa sztabu ds. planowania gen. broni James Holmes i z-ca szefa sztabu ds. operacyjnych gen. broni Tod Wolters przesłali do komisji sił zbrojnych Senatu USA raport, w którym prognozują, że w najbliższych latach liczebność pilotów samolotów wielozadaniowych w jednostkach bojowych znacznie spadnie. Powodem takiego stanu rzeczy jest coraz częstsze przechodzenie pilotów do rezerwy celem zatrudnienia się w liniach lotniczych oraz stała redukcja liczebności floty US Air Force Pentagon tnie wydatki w Europie, 2013-11-22.

Jak można przeczytać w dokumencie zmniejszanie stanu wojsk lotniczych powoduje, że liczba eskadr bojowych i szkolnych spadnie poniżej ilości, jaka nie będzie zdolna do sprostania stawianych im wymaganiom. US Air Force już teraz nie są zdolne do wyszkolenia wymaganej liczby pilotów samolotów wielozadaniowych.

Priorytetem dowódców jest zapewnienie odpowiedniej liczby lotników do wykonywania zadań operacyjnych. Brakuje natomiast ludzi mających doświadczenie w planowaniu na wyższych szczeblach dowodzenia i mogących służyć doświadczeniem podczas szkolenia i prób operacyjnych.  

Szef sztabu US Air Force, gen. Mark Welsh poinformował członków Senatu USA, że według dostępnych prognoz w ciągu następnych 10 lat linie lotnicze zatrudnią ok. 20 tys. pilotów. Szczególnie poszukiwani będą piloci wojskowi. W dodatku cięcia budżetowe owocują zmniejszeniem liczby dostępnych godzin lotu, co powoduje frustrację pilotów – dodał gen. Welsh.

Jednym ze sposobów utrzymania pilotów w wojsku jest wzrost wynagrodzeń. Lotnicy, którzy podpiszą zobowiązanie do pozostania w US Air Force przez następne 9 lat, mogą liczyć na dodatkowe 15-25 tys. USD (58-97 tys. zł) rocznie. Piloci samolotów wielozadaniowych, specjaliści uzbrojenia i inni, mający szczególnie poszukiwane umiejętności, mogą otrzymać premię wynoszącą 125 tys. USD (ponad 480 tys. zł) za przedłużenie służby o 5 lat. 

W 2013 służbę o kolejne 5 lat przedłużyło 483 lotników. Spośród 132 pilotów samolotów wielozadaniowych aż 82% postanowiło zostać w wojsku przez 9 następnych lat. Natomiast w ub. r. z oferty skorzystało ok. 840 lotników, w tym 245 pilotów samolotów wielozadaniowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.