Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

RJ85 powrócił z akcji w Australii

Lotnictwo cywilne, 24 marca 2015

Samolot pożarniczy Avro RJ85, należący do Conair, powrócił do Kanady z 3-miesięcznej akcji gaśniczej w Australii.

Przedstawiciele Conair przewidują, że pożarnicze Avro RJ85 pozostaną w służbie przez następne 15-25 lat / Zdjęcie: Conair Group Inc.

Conair Group Inc. z Abbotsford w Kanadzie jest właścicielem trzech Avro RJ85. Samoloty zostały przystosowane do wykonywania zadań pożarniczych. W ramach modyfikacji pod kadłubem każdego z nich zabudowano zbiornik wody / środka gaśniczego, o pojemności 11 340 l (Pożarnicze BAe 146 / Avro RJ, 2013-09-13).

W związku z plagą letnich pożarów władze australijskiego stanu Victoria podpisały z Conair kontrakt w sprawie wypożyczenia jednego z samolotów. 30 listopada 2014 na Antypody został wysłany Tanker 162. Trasa jego lotu wiodła przez Oakland w Kalifornii, Hawaje, atol Majuro na Wyspach Marshalla i Honiarę na Guadalcanal do Cairns w stanie Queensland. 7 grudnia samolot dotarł do bazy Avalon.

Już w tydzień po przebazowaniu z Kanady Tanker 162 rozpoczął walkę z żywiołem. Samolot operował na terenie Victorii do pierwszych dni stycznia. Następnie wezwano go na pomoc sąsiedniemu stanowi, Australii Południowej. Tam w ciągu zaledwie 2 dni Tanker 162 zrzucił ponad 200 tys. l środka gaśniczego. Do 8 stycznia samolot wykonał 14 kolejnych zrzutów na terenie wspomnianych stanów.

Kolejnymi miejscami działania Tankera 162 były Australia Zachodnia, a następnie Tasmania. Samolot zakończył operacje w Australii na początku marca i niedawno powrócił do Kanady.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.