Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Brazylia szuka patrolowców

Marynarka wojenna, 06 maja 2015

Marynarka wojenna Brazylii zamierza zakupić 20 nowych kutrów patrolowych. Ich budową zajmą się lokalne stocznie.

Projekt serii nowych kutrów patrolowych ma być gotowy w ciągu 11 miesięcy. Uważa się, że dowództwo Marinha do Brasil zakupi nawet 20 jednostek proj. NPa 500-BR. Ostateczna wielkość zamówienia będzie uzależniona od potrzeb marynarki wojennej oraz dostępnych środków budżetowych. Okręty będą także oferowane na rynkach zagranicznych / Rysunek: Emgepron

Władze Brazylii zleciły opracowanie projektu serii nowych wielozadaniowych kutrów patrolowych, NPa 500-BR (Navio Patrulha 500 toneladas Brasil). Dowództwo Marinha do Brasil (marynarki wojennej) chce zakupić nawet 20 jednostek nowego typu. Będą służyć do patrolowania wód morza terytorialnego i brazylijskiej wyłącznej strefy ekonomicznej. Okręty mają zwalczać przemyt kontrabandy i piractwo morskie, chronić lokalne morskie szlaki handlowe i brać udział w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych.

Nowe jednostki zostaną najprawdopodobniej oparte na projekcie budowanych wciąż patrolowców typu Macaé (Kutry patrolowe dla Angoli, 2014-11-17). Te z kolei wzorowane są na francuskich Constructions Mécaniques de Normandie Vigilante 400 CL54. Okręty będą wypierać 450-500 t. Długość ma wynosić 55,6 m, a szerokość 9,3 m. Jednostki powinny rozwijać prędkość 25 w. Zasięg może wynieść do 2500 km. Autonomiczność obliczana jest na 15 dni.

Patrolowce mają powstać wysiłkiem lokalnych stoczni i przemysłu zbrojeniowego. Dostawy elementów wyposażenia pokładowego i uzbrojenia mają być koordynowane z rodzimymi producentami. Wiadomo, że okręty będą przenosić m.in. 40-mm działo morskie oraz najprawdopodobniej 2 zsmu wyposażone w 12,7-mm wkm.

Plan budowy serii nowych okrętów patrolowych wpisuje się w program zakupowy Marinha do Brasil, przedstawiony opinii publicznej pod koniec 2014 (Ambitne plany brazylijskiej MW, 2014-12-18). Dowództwo marynarki wojennej Brazylii będzie chciało zakupić do połowy stulecia 15 konwencjonalnych i 6 atomowych okrętów podwodnych (Opóźnienie dostawy brazylijskiego Scorpene, 2015-02-18). Ponadto, Brazylijczycy chcą też wprowadzić do służby 2 lotniskowce o wyporności 50 tys. t. (Brazylia rozważa zakup nowego lotniskowca, 2014-03-12), 4 fregaty typu Barosso, 46 500-t kutrów patrolowych, 5 pełnomorskich okrętów patrolowych (Euronaval 2014: Nowość od Emgepron, 2014-10-31), okręt zaopatrzeniowy o wyporności 24 tys. t i 2 okręty desantowe. Rozbudowana zostanie też baza materiałowa i infrastruktura stoczniowa (Plany zakupowe marynarki wojennej Brazylii, 2014-10-15).

Plany zakupowe Marinha do Brasil wzbudzają zrozumiałe zainteresowanie zagranicznych stoczni. Największą aktywność, nie tylko w Brazylii, ale na całym południowoamerykańskim rynku zbrojeniowym wykazuje hiszpańska Navantia. Producent z Półwyspu Iberyjskiego zamierzają uruchomić w Kraju Kawy swoją lokalną filię, Navantia Brasil Projetos Navais LTDA (Navantia inwestuje w Brazylii, 2015-01-26). Spółka będzie odpowiedzialna za współpracę z brazylijskimi partnerami i przygotowywanie ofert handlowych dla ministerstwa obrony.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.