Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

GD komentuje wynik duńskiego przetargu

Wojska lądowe, 08 maja 2015

General Dynamics European Land Systems potwierdziło swoje zwycięstwo w duńskim przetargu na nowe wozy bojowe. Mowag Piranha V 8x8 będą montowane w kraju użytkownika.

General Dynamics z zadowoleniem przyjęło wynik duńskiego przetargu na dostawę serii nowych wozów bojowych. Oferowane przez GDELS-Mowag GmbH pojazdy Piranha V 8x8 będą produkowane we współpracy z lokalnym Falck Schmidt Defence Systems (FSDS) / Zdjęcie: MO Danii

Kopenhaga ogłosiła pod koniec kwietnia wybór pojazdów Mowag Piranha V 8x8 jako nowej platformy bojowej Hæren (królewskich wojsk lądowych Danii, Piranha V wygrywa w Danii, 2015-05-02). Producent wozów, General Dynamics European Land Systems, potwierdził zwycięstwo w krótkim komentarzu opublikowanym wczoraj. Nowe duńskie wozy bojowe mają powstać przy możliwie jak największym udziale lokalnego przemysłu zbrojeniowego.

Dostawy mogą ruszyć już w 2016. Pojazdy mają powstawać w kraju użytkownika. Kopenhaga liczy, że lokalni producenci będą stanowić zdecydowaną większość w grupie dostawców i podwykonawców. Montaż końcowy Piranha V 8x8 będzie prowadzony najprawdopodobniej na terenie zakładów Falck Schmidt Defence Systems (FSDS) z Odense na wschodzie kraju. FSDS zawarło w 2013 porozumienie o współpracy z GDELS.

Piranha V 8x8 zastąpią w służbie wiekowe M113 G3/G4 DK. Nowe duńskie wozy bojowe będą występować w odmianie kołowych transporterów opancerzonych, wozów dowodzenia, inżynieryjnych, zabezpieczenia technicznego i ewakuacji medycznej. Kopenhaga zamówi w pierwszej kolejności 206 pojazdów omawianego modelu. Wielkość zamówienia może wzrosnąć w następnych latach nawet do 450 wozów.

Przypomnijmy, że Mowag Piranha V 8x8 pozostawiło w pokonanym polu takie konstrukcje jak kołowe Nexter VBCI 8x8 czy gąsienicowe BAE Systems CV90 Armadillo i niemieckie FFG Flensburger G5 (Testy duńskich transporterów, 2013-05-02). Co ciekawe, GDLES wystawiło w konkursie aż dwa typu wozów bojowych. O duńskie zlecenie ubiegał się także bowiem ASCOD 2, oferowany przez hiszpańską filię Santa Bárbara Sistemas.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.