Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zwolnienia w BAE Systems Australia

Marynarka wojenna, 13 maja 2015

Australijska filia koncernu zapowiedziała zamknięcie kolejnych 80 stanowisk pracy. Ogółem producent zwolnił w ostatnich latach około 500 pracowników.

Zapowiadane przez BAE Systems Australia redukcje etatów dotkną pracowników stoczni w Williamstown w stanie Wiktoria. Ośrodek był odpowiedzialny za prowadzenie prac wykończeniowych oraz zabudowę wyposażenia pokładowego na australijskich śmigłowcowcach desantowych typu Canberra. Ostatni z okrętów, HMAS Adelaide (L01) powinien znaleźć się w linii pod koniec br. / Zdjęcie: BAE Systems Australia

Zarząd BAE Systems Australia poinformował o planie dalszej redukcji etatów w przedsiębiorstwie. Uważa się, że w najbliższych tygodniach pracę może stracić 80 osób zatrudnionych do realizacji kluczowych, aczkolwiek kończących się już, programów zakupowych Royal Australian Navy (RAN, królewskiej marynarki wojennej Australii).

Australijska filia koncernu od kilku miesięcy ostrzegała władze w Canberze o ryzyku dalszej redukcji zatrudnienia. Powodem zwolnień jest kończący się program budowy i dostawy RAN dwóch śmigłowcowców desantowych typu Canberra (Wodowanie ostatniej LCM-1E, 2015-04-30, HMAS Canberra w linii, 2014-11-28), którego BAE System było istotnym realizatorem. Ponadto, producent jest już w coraz mniejszym stopniu zaangażowany w budowę nowych australijskich niszczycieli rakietowych typu Hobart, które powstają przede wszystkim wysiłkiem członków konsorcjum Air Warfare Destroyer Alliance, a więc rządowej agencji ds. zakupów wojskowych (DMO), Raytheona i stoczni ASC z Adelaide (Kolejne opóźnienia AWD, 2015-05-04).

Przedstawiciele BAE Systems Australia zapewniają jednocześnie władze, że producent może bardzo szybko odtworzyć siłę roboczą, która kilka lat temu kształtowała się na poziomie ok. 1300 pracowników. Przypomnijmy, że dziś jest ich zaledwie 800. Warunkiem jest udział przedsiębiorstwa w nowych programach zakupowych RAN, w tym budowie serii fregat rakietowych, które zastąpią w linii wiekowy typ Anzac (Próby morskie HMNS Anzac, 2014-11-11). W grę wchodzi też współpraca przy produkcji nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych, których budowa zostanie najprawdopodobniej zlecona stoczniom z zagranicy (Australijskie OP z zagranicy?, 2014-07-29).

Zapowiadane zwolnienia w BAE Systems odzwierciedlają problem, przed którym z wolna stają wszyscy australijscy producenci stoczniowi, współpracujący dotąd z RAN. Problemy techniczne, opóźnienia i przekraczanie kosztorysu stały się nieodzownym elementem większości australijskich programów zakupowych realizowanych wysiłkiem rodzimego przemysłu zbrojeniowego (Brak wiary w ASC, 2014-11-26). Najwięcej kontrowersji wzbudza realizacja programu AWD, który jest już opóźniony o 3 lata. Ponadto, producenci przekroczyli koszt budowy okrętów o co najmniej 800 mln AUD (2,3 mld zł, Na ratunek AWD, 2014-12-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.