Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

100 tys. h nalotu floty SSJ100

Lotnictwo cywilne, 25 maja 2015

W maju flota samolotów Suchoj Superjet 100 przekroczyła łączny nalot 100 tys. h.

Największym użytkownikiem SSJ100 jest meksykańskie towarzystwo Interjet. 15. samolot tego typu trafił do niego kilka dni temu / Zdjęcie: Superjet

W bieżącym miesiącu flota samolotów komunikacji regionalnej Suchoj Superjet 100 (SSJ100) przekroczyła łączny nalot wynoszący 100 tys. h. Pierwsze statki powietrzne tego typu rozpoczęły regularne loty w kwietniu 2011.

Obecnie na całym świecie użytkowanych jest 51 SSJ100 (100 SSJ dla chińsko-rosyjskiego towarzystwa, 2015-05-11). Eksploatują je przewoźnicy z FR: Aerofłot, Gazpromawia, Jakutia, Centr-Jug, Red Wings (Trzeci SSJ 100 we flocie Red Wings , 2015-04-03) i MSW FR, a także linie z Indonezji (PT Sky Aviation), Meksyku (Interjet) i Laosu (Lao Central Airlines). Samoloty te wykonują loty do ponad 130 destynacji, operując w zróżnicowanych warunkach klimatycznych, w temperaturach od –54ºC do 45ºC.

Największym użytkownikiem SSJ100 są wspomniane linie Interjet z Meksyku. 20 maja przewoźnik odebrał 15. samolot tego typu, noszący numer seryjny MSN95066. Do macierzystego kraju dotarł on po locie z Wenecji, z międzylądowaniami w Keflavik na Islandii i Bangor w USA.

SSJ został opracowany przez ZAO Grażdanskije Samolioty Suchowo (GSS) z udziałem biur konstrukcyjnych im. Iljuszyna i Jakowlewa oraz amerykańskiego Boeinga. Podczas Paris Air Show 2007 miało miejsce podpisanie strategicznego porozumienia GSS z Alenia Aeronautica, na mocy którego utworzono rosyjsko-włoskie joint venture, Superjet International, z siedzibą w Wenecji. Jest ono odpowiedzialne m. in. za promowanie samolotu na rynkach europejskich i amerykańskich, wyposażenie SSJ przeznaczonych dla odbiorców zachodnich oraz obsługę posprzedażną i techniczną na całym świecie.

Suchoj Superjet 100 jest pierwszym samolotem pasażerskim skonstruowanym i produkowanym w FR, który uzyskał Certyfikat Typu EASA (Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego). Jest on też pierwszym samolotem komunikacyjnym, któremu MAK (Międzypaństwowy Komitet Lotniczy) przyznał Uzupełniający Certyfikat Typu, zezwalający na używanie funkcji VNAV (prowadzenia pionowego) podczas wszystkich etapów lotu, co znacznie zmniejsza wysiłek załogi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.