Zakończono już główny etap remontu i modernizacji południowoafrykańskiej fregaty rakietowej SAS Amatola.
W Durbanie na wschodzie RPA zakończono remont i modernizację połączoną z wydłużeniem trwałości użytkowej fregaty rakietowej SAS Amatola (F145), typ Valour (MEKO A-200SAN). Prace remontowe prowadzono od marca 2014. Przedsięwzięcie zrealizowała rodzima grupa stoczniowa, Southern African Shipyards (SAS).
SAS była odpowiedzialna za ocenę stanu technicznego i ewentualną naprawę podstawowych urządzeń pokładowych, w tym elementów układu pędnego, stacji obserwacji i analizy otoczenia, modułu nawigacji satelitarnej, a także systemu dowodzenia i kierowania. Nie przeprowadzono jednak naprawy uzbrojenia okrętu, w tym wyrzutni pocisków przeciwokrętowych Exocet MM40 Block 2 i pocisków przeciwlotniczych Denel Dynamics Umkhonto, 76-mm armaty morskiej Otobreda, 35-mm zestawu obrony bezpośredniej Denel Dual Purpose Gun, 2 20-mm armat Oerlikon Mk1, pary 12,7-mm wkm i wyrzutni torped kal. 324 mm.
Testy morskie i próby odbiorcze SAS Amatola rozpoczną się w najbliższych tygodniach. Przeprowadzą je pracownicy Southern African Shipyards i załoga okrętu. Jednostka powinna wrócić do służby pod koniec 2015. Grupa stoczniowa z Durbanu ubiega się obecnie o zlecenie na remont i modernizację kolejnej jednostki typu Valour, SAS Isandlwana (F146).