Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot zmodernizowanego An-2

Lotnictwo cywilne, 11 czerwca 2015

Dziś oblatano zmodernizowaną wersję samolotu An-2.

Zmodernizowany An-2 podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Suchoj

Rosyjskie przedsiębiorstwo Suchoj poinformowało, że dzisiaj, we wchodzących w jego skład Nowosybirskich zakładach lotniczych im. W. P. Czkałowa (NAZ), odbył się oblot zmodernizowanego samolotu wielozadaniowego An-2. Za sterami samolotu, który wystartował i wylądował na lotnisku Jelcowka zasiadał pilot doświadczalny Władimir Barsuk, dyrektor Syberyjskiego instytutu naukowo-badawczego lotnictwa (SibNIA). Placówka ta wykonała projekt i montaż ostateczny demonstratora.

Zmodernizowany An-2 odróżnia się od protoplasty konfiguracją aerodynamiczną – nadal jest to dwupłat, lecz zamiast rozpórek zabudowano winglety, które łączą się z górnym płatem. W konstrukcji skrzydeł zastosowano pokrycie, żebra i podłużnice wykonane z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym.

Zrezygnowano też z cięgien usztywniających komory między płatami. Ma to zapewnić zwiększenie prędkości przelotowej i maksymalnej o 50%. Według producenta prędkość minimalna samolotu jest bliska zerowej. Napęd stanowi prawdopodobnie silnik turbinowy Honeywell TPE331, poruszający pięciołopatowe śmigło.

W ramach dalszego rozwoju planowane jest wyprodukowanie nowego kadłuba An-2, także z kompozytów. Jego elementy mają być wytwarzane w NAZ, które dysponują odpowiednim autoklawem.

Zmodernizowany An-2 ma zastąpić przestarzałe samoloty tego typu, używane przez miejscowe linie lotnicze. Program jest realizowany przez SibNIA z Ministerstwem przemysłu i handlu FR. Prace nad wersjami rozwojowymi An-2 prowadzą też inne przedsiębiorstwa rosyjskie (Powrót An-3T?, 2014-10-26) i ukraińskie (Oblot An-2-100, 2013-07-13).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.