BAE Systems porozumiało się z Saab Australia w sprawie ewentualnej współpracy podczas produkcji i dostaw opancerzonych wozów rozpoznawczych dla wojsk lądowych Australii.
Wojska lądowe Australii wprowadzą do służby do 2025 serię nowych opancerzonych wozów rozpoznawczych (Combat Reconnaissance Vehicle, Jeszcze o australijskich CRV, 2015-02-20). Nim jednak pierwsze pojazdy znajdą się w linii, niezbędny będzie wybór ich producenta i dostawcy, a jednocześnie partnera technologicznego Canberry na najbliższe 30 lat. Jedną z propozycji rozpatrywanych przez australijskie władze będzie wspólna oferta BAE Systems i fińskiej Patrii Land Systems Oy (Wspólna oferta BAE Systems i Patrii, 2014-09-22). Producenci zaoferują Australijczykom kupno wozów opartych na projekcie skandynawskich Armoured Modular Vehicle (AMV) 8x8.
O zwycięstwie w australijskim przetargu zadecyduje jednak nie tylko potencjał operacyjny oferowanej konstrukcji, ale także udział lokalnego przemysłu zbrojeniowego w przedsięwzięciu. Mając na uwadze ten fakt, BAE Systems zawarło przed kilkoma dniami porozumienie o współpracy z lokalną filią Saaba.
Jeżeli Canberra wybierze ofertę BAE Systems, szwedzki producent będzie odpowiedzialny przede wszystkim za dostawę wybranych elementów wyposażenia pokładowego wozów. Saab Australia ma też zapewnić użytkownikowi dostęp do części zamiennych i materiałów szkoleniowych, a także wspomóc Australijczyków podczas remontów i ewentualnej modernizacji pojazdów.
Rywalami BAE Systems i Patrii w rywalizacji o australijskie zlecenie będą m.in. General Dynamics Land Systems razem z Thales Australia, które zaoferują Canberze zakup pojazdów opartych na konstrukcji wozów bojowych rodziny LAV (GDLS razem z Thalesem, 2015-03-12), a także Rheinmetall Defence. Niemiecki producent wystawi w konkursie jedną z odmian wozów bojowych Boxer 8x8 (Więcej Boxerów dla Niemiec, 2014-11-17). Z udziału w przetargu wycofały się już z kolei Boeing Defense Australia, Oto Melara i Iveco. Oferty nie złoży także Nexter, który chciał zainteresować Australijczyków kupnem pojazdów VBCI 8x8. Partnerem technologicznym producenta z Francji miał być amerykański Raytheon.