Elbit i ATR podpisały umowę w sprawie wyposażenia samolotów ATR model -600 w urządzenia Skylens.
Dzisiaj w Tuluzie przedstawiciele izraelskiego przedsiębiorstwa Elbit i francusko-włoskiej spółki ATR podpisali porozumienie w sprawie wyposażenia turbośmigłowych samolotów komunikacji regionalnej ATR 42-600 i 72-600 w urządzenie Skylens. Zostanie ono zintegrowane z układem ClearVision EFVS, używanym w warunkach pogorszonej widoczności w portach nieposiadających nowoczesnych pomocy nawigacyjnych.
Skylens służy do prezentacji informacji pilotażowo-nawigacyjnych w wysokiej rozdzielczości na powierzchni specjalnych okularów noszonych przez lotnika. Urządzenie z powodzeniem zastępuje klasyczny wskaźnik przezierny (HUD), zarazem minimalizując zależność od naziemnych pomocy nawigacyjnych. Skylens może być używane niezależnie od pory doby, w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo operowania (Skylens zamiast HUD, 2014-05-09).
ATR jest pierwszym w świecie producentem statków powietrznych, który wprowadzi Skylens do wyposażenia swoich samolotów. Urządzenie zastąpi tradycyjnie stosowany HUD. Uzyskanie Certyfikatu Typu dla tak wyposażonych samolotów ATR nastąpić ma w 2017. Skylens dostępne będzie we wszystkich samolotach ATR 42-600 i 72-600 wyprodukowanych po uzyskaniu odpowiedniego dokumentu władz lotniczych, zezwalającego na jego używanie, a następnie także dla samolotów, które opuściły hale montażowe przed tą datą (Paris Air Show 2015: Nowości ATR-a, 2015-06-15).