Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Modernizacja NAe Sao Paulo

Marynarka wojenna, 08 lipca 2015

DCNS rozpocznie wkrótce przygotowania do remontu i modernizacji brazylijskiego lotniskowca NAe São Paulo.

Remont i modernizacja Nae São Paulo (A12) wydłużą trwałość użytkową lotniskowca o co najmniej 15 lat. Okręt wszedł do służby w 1963 jako francuski Foch (R99), typ Clemenceau. Brazylia odkupiła go w 2000 za 12 mln USD / Zdjęcie: MO Brazylii

Francuska grupa stoczniowa będzie odpowiedzialna za dokonanie przeglądu naprawczego i modernizacji jedynego brazylijskiego lotniskowca, NAe São Paulo (A12, ex-francuskiego Foch (R99), typu Clemenceau). DCNS zapowiada, że wykonane prace pozwolą na wydłużenie trwałości użytkowej okrętu o co najmniej 15 lat. Jednostka powinna pozostać w linii do lat 2030.

Program modernizacji okrętu zakłada m. in. wymianę elementów układu pędnego, dokonanie przeglądu naprawczego pokładu lotniczego i katapult, a także zabudowanie nowych urządzeń pokładowych. Prace zostaną wykonane na terenie Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro, przy jak największym udziale lokalnych przedsiębiorstw stoczniowych.

Modernizacja Nae São Paulo opóźni się o co najmniej kilka miesięcy. Władze w Brasílii zwlekają bowiem z zawarciem oficjalnego porozumienia z DCNS, w związku z czym francuski producent nie może opracować i wcielić w życie szczegółowego planu przedsięwzięcia. Przyczyną zwłoki Brazylijczyków jest niedawna decyzja rządu centralnego o ograniczeniu wydatków publicznych i zmniejszeniu budżetów większości resortów, w tym ministerstwa obrony (Brazylia ogranicza budżet obronny, 2015-05-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.